Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΝΙΚΟΛΑΟΥ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΝΙΚΟΛΑΟΥ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 31 Αυγούστου 2013

Το καράβι με τους κωπηλάτες....

Γ. Νικολάου, απο την AlfaVita...
Ήταν ένα απ’ αυτά τα μεγάλα καράβια, γεμάτα κόσμο, κυρίως παιδιά, ψυχές αγνές, αμόλυντες που σε ξεκούφαιναν με τις φωνές τους, τα παιχνίδια τους, τους καυγάδες και τα τραγούδια. Το καράβι είχε βάλει πλώρη για μια νέα γη, πλούσια, όμορφη, κατάφορτη με αγαθά που όλοι είχαν ακούσει ότι υπάρχει, κανείς όμως δεν την είχε αντικρίσει από κοντά. Πολλοί δεν πίστευαν καν ότι υπάρχει. Τα παιδιά όμως το πίστευαν, ήταν βέβαια ότι θα την ανακαλύψουν. Δυστυχώς γι’ αυτά οι κυβερνήτες του πλοίου με τις στολές και τα γαλόνια είχαν άλλα σχέδια και όλο έστριβαν το πηδάλιο προς άλλες κατευθύνσεις, θαρρείς καμιά φορά πως θέλαν στα βράχια να το ρίξουν. Μα το καράβι αυτό ήταν κωπήλατο με πολλές σειρές πάγκους σε τρία επίπεδα, με χιλιάδες κωπηλάτες που τραβούσαν κουπί, συχνά κόντρα στα ρεύματα και στον άνεμο, με κακοκαιρία και φουρτούνα, ασταμάτητα και αγόγγυστα. Στο χαμηλότερο επίπεδο, κάτω κι από την ίσαλο σχεδόν, ήταν οι λεγόμενοι «τεχνικοί», αυτοί έκαναν πιο βαριά δουλειά και οι άλλοι δεν τους υπολόγιζαν σαν ίσους, πολλοί δεν ήξεραν καν ότι υπήρχαν. Όμως οι «τεχνικοί» συνέχιζαν με πείσμα, βοηθούσαν με όλες τους τις δυνάμεις και αυτοί ήταν κυρίως που έφερναν το πλοίο στα ίσα του όταν παρέκκλινε και κινδύνευε να πέσει σε  ύφαλα και ξέρες από τις στραβοτιμονιές των καπεταναίων.
Ξαφνικά μια μέρα παράδοξα ήρεμη, με θάλασσα γαλήνια και ουρανό καθάριο ακούστηκε ένας θόρυβος. Είχαν κατέβει κάποιοι γαλονάδες και με τη βία άρπαξαν κάποιους κωπηλάτες από τους «τεχνικούς» και τους πέταξαν στη θάλασσα. «Μην ανησυχείτε», τους είπαν, «κολυμπήστε λίγο, λάδι είναι η θάλασσα και θα περάσει να σας πάρει ένα άλλο πλοίο, εκεί θα είστε πιο χρήσιμοι».
Σηκώθηκαν κάποιοι συνάδελφοι «τεχνικοί», φώναξαν. «Τι θα κάνουν, θα πνιγούν οι άνθρωποι, έρχονται αντάρες και καταιγίδες, εδώ τους χρειαζόμαστε, το πλοίο χωρίς αυτούς κινδυνεύει, τι θα γίνουν τα παιδιά;» Τίποτε, καμιά ανταπόκριση, οι γαλονάδες φύγανε, ανέβηκαν να δώσουνε ραπόρτο στον καπετάνιο, αποστολή εξετελέσθη.
Πολλοί κωπηλάτες παράτησαν τα κουπιά και πήγαν να βρουν τους συναδέλφους τους, στην άλλη άκρη του πλοίου, να τους ενημερώσουν, να τους πείσουν να μην τραβήξουν άλλο κουπί, να φωνάξουν να σταματήσει λίγο το πλοίο, να περιμαζέψουν τους συναδέλφους τους από τα κρύα νερά, είχαν φανεί και κάποια σύννεφα, κακό προμήνυμα.
«Δεν ακούσατε ένα θόρυβο, άνθρωποι στη θάλασσα, τους πέταξαν», φώναζαν οι κοντινοί στους ναυαγούς κωπηλάτες και φίλοι τους.
«Τι λέτε;» απαντούσαν οι άλλοι, «δεν ακούσαμε τίποτε, δεν σας πιστεύουμε. Και εκεί κάτω που λέτε πως έγινε, δεν έχει ναύτες, μόνο φορτία, σίδερα».

Κυριακή 3 Ιουνίου 2012

Πανελλήνιες for ever....

alfavita...

 Βασιλική Νικολάου

          Τι να σου πω τώρα,αγαπημένε μου μαθητή; 

Πώς να σε πείσω ότι οι Πανελλήνιες είναι μόνο ένα πέρασμα στη ζωή σου;Όταν βλέπεις κανάλια,εφημερίδες,διαδικτυακούς τόπους να σε βομβαρδίζουν καθημερινά με θέματα,απαντήσεις,σχόλια επί σχολίων;Όταν σου ζητούν να μιλήσεις για την Τέχνη με την οποία η μόνη σχέση σου είναι η επίσκεψη σε μουσεία και θέατρα μόνο σε σχολικές εκδρομές;Κι αυτή υποχρεωτική,αφού οι καθηγητές σου επιμένουν να πάτε...

Τι να σου πω,αγαπημένε μου μαθητή; Σε μια χώρα που ενώ βρίσκεται στα πρόθυρα κατάρρευσης,επιμένει να πιστεύει πως η μόνη επένδυση για το μέλλον είναι το πτυχίο;Τι να σου πω που θέλεις να δεις το χαμόγελο στα χείλη των γονιών σου;Αυτών των γονιών που στερούνται τα πάντα-ως και τα απολύτως αναγκαία-για να πληρώσουν το φροντιστήριό σου;Αυτών των γονιών που σου έβαλαν στο μυαλό ότι αν γίνεις γιατρός,δικηγόρος,μηχανικός θα εξασφαλίσεις καταξίωση και χρήμα;

   Τι να σου πω αλήθεια... Τα έχουμε πει τόσες φορές στην τάξη.Όταν τα βλέμματά μας συναντώνται και το δικό σου είναι ένοχο κι απολογητικό,γιατί διαβάζεις άλλο μάθημασε ώρα άλλου μαθήματος.Την ίδια στιγμή θέλω να κάνω ότι δεν σε βλέπω για να μη νιώσεις άσχημα και να μη νιώσω προδομένη.Τι να σου πω;Για μια χώρα που όταν ανακοινώνονται οι βάσεις,τα τηλέφωνα δίνουν και παίρνουν μεταξύ γονιών και τα κανάλια το κάνουν πρώτο θέμα!

Θα με ρωτήσεις γιατί σου τα γράφω αυτά.Μέσα στην πίεση που νιώθεις,στο άγχος,στο βάρος που έπεσε στις δικές σου πλάτες.Το κάνω για να μοιραστώ τις ανησυχίες σου.Για να σου πω πως θυμάμαι κι εγώ ότι τα ίδια περνούσα στην ηλικία σου.Πάνε πολλά χρόνια πράγματι. Αλλά πάντα όταν γράφεις,νομίζω ότι γράφω κι εγώ.Κι έτσι σε κοιτάζω κι αυτή τη φορά,δεν θέλω να αποφύγω το βλέμμα σου.Θέλω να σου πω,αγαπημένε μου μαθητή,πως και μόνο που παλεύεις σε τούτες τις τόσο δύσκολες στιγμές για όλους,είσαι ήρωας.Ο ήρωάς μου.  
Η δασκάλα σου

Ροη αρθρων