Ανδρέας Ζαφείρης, απο την Αυγη...
Σε καθεστώς διαθεσιμότητας τέθηκαν και επισήμως, από τη Δευτέρα 22 Ιουλίου, 2.000 καθηγητές τεχνικών ειδικοτήτων που καταργήθηκαν από τα επαγγελματικά λύκεια και σχολές.
Κοντά σε αυτούς και είκοσι χιλιάδες μαθητές, που θα αναζητούν από τον Σεπτέμβριο την ειδικότητα στο σχολείο τους και δεν θα τη βρίσκουν. Με αυτό τον τρόπο το πιο δυναμικό κομμάτι της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης παραδόθηκε βορά στον ιδιωτικό τομέα, καθώς οι τομείς Υγείας, Πρόνοιας και Αισθητικής - Κομμωτικής δεν απαιτούν μεγάλες επενδύσεις σε εργαστήρια σε σχέση με άλλους τομείς (π.χ. Μηχανολόγοι), άρα είναι πολύ εύκολο να καλυφθούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες χωρίς ιδιαίτερες επενδύσεις από τον ιδιωτικό τομέα.
Το σχέδιο της μαύρης εικόνας παντού συνεχίζεται και στην εκπαίδευση. Έπονται 7.500 υποχρεωτικές μετατάξεις εκπαιδευτικών. Και έτσι απολύθηκαν ήδη 10.000 αναπληρωτές (που κάποιους θα τους επαναπροσλάβουν μέσω κονδυλίων ΕΣΠΑ με 400 ευρώ). Ο Σεπτέμβριος του 2013 θα βρει το δημόσιο δωρεάν σχολείο υπό αναίρεση ως φιλοσοφία και υπό διάλυση ως δομή. Χωρίς καθηγητές, με ελάχιστα ποσά για λειτουργικές δαπάνες.
Στην άμμο του Έβρου έχει χαθεί εκείνη η στιγμή που για πρώτη φορά ακούστηκε η λέξη «λαθρομετανάστης». Ήταν η στιγμή που μια ολόκληρη κοινωνία θα έπρεπε να μάθει ότι μπορεί να υπάρχουν και λαθραίοι άνθρωποι. Τώρα ήρθε μια άλλη αντίστοιχη στιγμή. Δίπλα στους λαθραίους ανθρώπους να στοιχηθούν και οι πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί. Πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί, πλεονάζοντες δάσκαλοι, πλεονάζοντες γιατροί. (Αλλά ποτέ πλεονάζοντες τραπεζίτες, golden boys, γραμματείς υπουργείων, ΜΑΤατζήδες, "επώνυμοι" δημοσιογράφοι.)
Όσοι περισσότεροι, τόσο καλύτερα για την οικονομία της υποτέλειας. Είναι ξεκάθαρο ότι στην ανθρωπο-λογιστική τους, η παιδεία μετριέται σαν ένα οποιοδήποτε εμπόρευμα. Με τα δράμια. Σύμφωνα με αυτή τη λογική, πρέπει να περικόψουμε δαπάνες. Από τη μόρφωση, βέβαια. Ποτέ από τα πλεονάσματα της υψηλής επιχειρηματικότητας.
Οι πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί προϋποθέτουν συγχωνεύσεις σχολείων, καταργήσεις ειδικοτήτων και την περαιτέρω αύξηση των μαθητών ανά τμήμα. Το υπουργείο δήλωσε ότι δικαιούται 1,5 τ.μ. ο κάθε μαθητής. Λίγο λιγότερο χώρο από όσο δικαιούνταν ένας σκλάβος σε ένα δουλεμπορικό πλοίο του 18ου αιώνα. Και (πάλι καλά) λίγο περισσότερο από έναν κρατούμενο στο Νταχάου. Πλεονάζοντες καθηγητές, πλεονάζοντες μαθητές. Εδώ κινδυνεύουν οι τράπεζες, εδώ τρίζουν τα θεμέλια των εθνικών μας ευεργετών... Πρέπει να τους σώσουμε.
Γιατί χρειάζεται να μορφώνονται τα παιδιά μας σήμερα; Υπάρχει ο Θέμος Αναστασιάδης, να τους διδάσκει ελληνική γλώσσα στην εκπομπή του. Ο Στουρνάρας, να τους μαθαίνει Μαθηματικά, και ο Άδωνις Ιστορία. Φυσική, Χημεία... δεν χρειάζονται. Υπάρχουν οι εκπομπές αστρολογίας στη μεσημεριανή ζώνη της ιδιωτικής, υγιούς τηλεόρασης. Καληνύχτα, δάσκαλε. Μην το παίρνεις προσωπικά. Δεν πλεονάζεις εσύ. Πλεονάζει η Παιδεία.
Η κυβέρνηση τον Σεπτέμβριο θα κλείσει τα σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί έχουν υποχρέωση να τα ανοίξουν. Να τα κρατήσουν ανοιχτά και όρθια. Με όρους κινήματος. Με διαδικασίες κοινωνικών συμμαχιών. Μαζί με τους μαθητές και τους γονείς. Αλλά και μαζί με όλη την κοινωνία. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να περιγράψουν όχι μόνο την ανάγκη για ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο, αλλά και για ένα σχολείο που θα αρνείται το εξεταστικοκεντρικό σχολείο - φυλακή του παρόντος, ένα σχολείο που θα μπορεί σε αυτό ο μαθητής να αναγνωρίζει τις ανάγκες του, τις επιθυμίες του, τα όνειρά του. Και αυτή η περιγραφή δεν μπορεί να γίνει μόνο με αποφάσεις συνεδρίων ή κειμένων πεφωτισμένων παιδαγωγών, αλλά και από τη διάδραση στην ίδια την κινηματική διαδικασία. Διάδραση μεταξύ των ζωντανών, εν κινήσει τμημάτων του εκπαιδευτικού και του μαθητικού κινήματος, στην πορεία συγκρότησης ενός σύγχρονου παιδαγωγικού-λειτουργικού αντίλογου.
Τον Σεπτέμβριο, εκεί, στα ανοιχτά κινηματικά σχολεία του εκπαιδευτικού και μαθητικού κινήματος, θα γραφεί ο επίλογος μιας πολιτικής, αλλά και ένας πρόλογος. Και αυτός ο πρόλογος θα έχει χιλιάδες συντάκτες.
*Ο Ανδρέας Ζαφείρης είναι εκπαιδευτικός.
Κοντά σε αυτούς και είκοσι χιλιάδες μαθητές, που θα αναζητούν από τον Σεπτέμβριο την ειδικότητα στο σχολείο τους και δεν θα τη βρίσκουν. Με αυτό τον τρόπο το πιο δυναμικό κομμάτι της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης παραδόθηκε βορά στον ιδιωτικό τομέα, καθώς οι τομείς Υγείας, Πρόνοιας και Αισθητικής - Κομμωτικής δεν απαιτούν μεγάλες επενδύσεις σε εργαστήρια σε σχέση με άλλους τομείς (π.χ. Μηχανολόγοι), άρα είναι πολύ εύκολο να καλυφθούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες χωρίς ιδιαίτερες επενδύσεις από τον ιδιωτικό τομέα.
Το σχέδιο της μαύρης εικόνας παντού συνεχίζεται και στην εκπαίδευση. Έπονται 7.500 υποχρεωτικές μετατάξεις εκπαιδευτικών. Και έτσι απολύθηκαν ήδη 10.000 αναπληρωτές (που κάποιους θα τους επαναπροσλάβουν μέσω κονδυλίων ΕΣΠΑ με 400 ευρώ). Ο Σεπτέμβριος του 2013 θα βρει το δημόσιο δωρεάν σχολείο υπό αναίρεση ως φιλοσοφία και υπό διάλυση ως δομή. Χωρίς καθηγητές, με ελάχιστα ποσά για λειτουργικές δαπάνες.
Στην άμμο του Έβρου έχει χαθεί εκείνη η στιγμή που για πρώτη φορά ακούστηκε η λέξη «λαθρομετανάστης». Ήταν η στιγμή που μια ολόκληρη κοινωνία θα έπρεπε να μάθει ότι μπορεί να υπάρχουν και λαθραίοι άνθρωποι. Τώρα ήρθε μια άλλη αντίστοιχη στιγμή. Δίπλα στους λαθραίους ανθρώπους να στοιχηθούν και οι πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί. Πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί, πλεονάζοντες δάσκαλοι, πλεονάζοντες γιατροί. (Αλλά ποτέ πλεονάζοντες τραπεζίτες, golden boys, γραμματείς υπουργείων, ΜΑΤατζήδες, "επώνυμοι" δημοσιογράφοι.)
Όσοι περισσότεροι, τόσο καλύτερα για την οικονομία της υποτέλειας. Είναι ξεκάθαρο ότι στην ανθρωπο-λογιστική τους, η παιδεία μετριέται σαν ένα οποιοδήποτε εμπόρευμα. Με τα δράμια. Σύμφωνα με αυτή τη λογική, πρέπει να περικόψουμε δαπάνες. Από τη μόρφωση, βέβαια. Ποτέ από τα πλεονάσματα της υψηλής επιχειρηματικότητας.
Οι πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί προϋποθέτουν συγχωνεύσεις σχολείων, καταργήσεις ειδικοτήτων και την περαιτέρω αύξηση των μαθητών ανά τμήμα. Το υπουργείο δήλωσε ότι δικαιούται 1,5 τ.μ. ο κάθε μαθητής. Λίγο λιγότερο χώρο από όσο δικαιούνταν ένας σκλάβος σε ένα δουλεμπορικό πλοίο του 18ου αιώνα. Και (πάλι καλά) λίγο περισσότερο από έναν κρατούμενο στο Νταχάου. Πλεονάζοντες καθηγητές, πλεονάζοντες μαθητές. Εδώ κινδυνεύουν οι τράπεζες, εδώ τρίζουν τα θεμέλια των εθνικών μας ευεργετών... Πρέπει να τους σώσουμε.
Γιατί χρειάζεται να μορφώνονται τα παιδιά μας σήμερα; Υπάρχει ο Θέμος Αναστασιάδης, να τους διδάσκει ελληνική γλώσσα στην εκπομπή του. Ο Στουρνάρας, να τους μαθαίνει Μαθηματικά, και ο Άδωνις Ιστορία. Φυσική, Χημεία... δεν χρειάζονται. Υπάρχουν οι εκπομπές αστρολογίας στη μεσημεριανή ζώνη της ιδιωτικής, υγιούς τηλεόρασης. Καληνύχτα, δάσκαλε. Μην το παίρνεις προσωπικά. Δεν πλεονάζεις εσύ. Πλεονάζει η Παιδεία.
Η κυβέρνηση τον Σεπτέμβριο θα κλείσει τα σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί έχουν υποχρέωση να τα ανοίξουν. Να τα κρατήσουν ανοιχτά και όρθια. Με όρους κινήματος. Με διαδικασίες κοινωνικών συμμαχιών. Μαζί με τους μαθητές και τους γονείς. Αλλά και μαζί με όλη την κοινωνία. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να περιγράψουν όχι μόνο την ανάγκη για ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο, αλλά και για ένα σχολείο που θα αρνείται το εξεταστικοκεντρικό σχολείο - φυλακή του παρόντος, ένα σχολείο που θα μπορεί σε αυτό ο μαθητής να αναγνωρίζει τις ανάγκες του, τις επιθυμίες του, τα όνειρά του. Και αυτή η περιγραφή δεν μπορεί να γίνει μόνο με αποφάσεις συνεδρίων ή κειμένων πεφωτισμένων παιδαγωγών, αλλά και από τη διάδραση στην ίδια την κινηματική διαδικασία. Διάδραση μεταξύ των ζωντανών, εν κινήσει τμημάτων του εκπαιδευτικού και του μαθητικού κινήματος, στην πορεία συγκρότησης ενός σύγχρονου παιδαγωγικού-λειτουργικού αντίλογου.
Τον Σεπτέμβριο, εκεί, στα ανοιχτά κινηματικά σχολεία του εκπαιδευτικού και μαθητικού κινήματος, θα γραφεί ο επίλογος μιας πολιτικής, αλλά και ένας πρόλογος. Και αυτός ο πρόλογος θα έχει χιλιάδες συντάκτες.
*Ο Ανδρέας Ζαφείρης είναι εκπαιδευτικός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου