Της Μαριαννας Τζιαντζη...
«Ήταν ένα ήσυχο παιδί, χωριατόπαιδο, οικογενειάρχης άνθρωπος. Δεν ήξερε από Αθήνα», λέει ο θείος του Τάσου Ντούπη. Και ο Τάσος Ντούπης είναι ο 28χρονος νέος από το Μαζαράκι της Πηνείας (του νομού Ηλείας), τον οποίο δολοφόνησε την Τρίτη ο μπράβος ενός εστιατορίου στην Ομόνοια.
Τι γύρευε ένα χωριατόπαιδο στην οδό Γερανίου; Ο Τάσος ήρθε στην Αθήνα συνοδεύοντας τον πεθερό του που νοσηλεύεται σε ένα δημόσιο νοσοκομείο. Στην Αθήνα συνάντησε ένα φίλο και μια φίλη του και έτσι έμαθε ότι το πρώην αφεντικό της, ο εστιάτορας, της χρωστούσε μισθούς. Τότε ο «οικογενειάρχης» έκανε το αυτονόητο: πήγε μαζί τους στο εστιατόριο για να ζητήσουν τα δεδουλευμένα, αγνοώντας την πατροπαράδοτη συμβουλή «ου μπλέξεις». Εκεί κατέφτασε ο μπράβος, ο Τσετσένος από το Γκρόζνι, που σάπισε στο ξύλο τον νέο από το Μαζαράκι.
Στην Ελλάδα του πρωτογενούς πλεονάσματος και του σαξές στόρι, είναι λάθος το να ζητάς το δίκιο σου, είναι λάθος το να συμπαρίστασαι τους φίλους σου. Κοίτα τη δουλειά σου (κι αν δεν έχεις δουλειά, κοίτα το κενό), κατάπινε την ταπείνωση, την αδικία: έτσι κάνουν οι μυαλωμένοι.
Έγκλημα πάθους, έγκλημα εργασιακό, έγκλημα οικονομικό; Την ίδια μέρα που ο 28χρονος ξεψυχούσε αιμόφυρτος στο πεζοδρόμιο, ερχόταν στο φως η σύμβαση που υπέγραψαν στις 2 Νοεμβρίου οι υπάλληλοι μιας εταιρείας σεκιούριτι και με την οποία αυτοί αποδέχονται να πληρώνονται κάθε τρίμηνο. Το να πληρώνεσαι κανονικά είναι πλέον η εξαίρεση. Οι λέξεις με στερητικό «α-» πληθαίνουν: άνεργος, ανεπάγγελτος, ανασφάλιστος, άστεγος, άσιτος, απλήρωτος.
Η απλήρωτη εργαζόμενη (σερβιτόρα, λαντζέρισσα, ταμίας;) πουλούσε την εργατική της δύναμη. Ο πληρωμένος μπράβος πουλούσε τη μυική του δύναμη, ασκούσε καθήκοντα ιδιωτικού αστυνομικού. Και ο Τάσος δεν έχασε τη ζωή του στη ζούγκλα της Αθήνας, αλλά στα ερείπια που αφήνει στο πεδίο της εργασίας η μνημονιακή πολιτική.
Τριάντα όμορφα χωριά με ονόματα που ηχούν σαν κελάρυσμα ρυακιού έχει ο δήμος της Πηνείας, που τον διατρέχει ο ποταμός Πηνειός. Ονόματα όπως Ωραία, Ροδιά, Απιδούλα, Αγριαπιδοχώρι, Ακροποταμιά, Οινόη, Κάμπος, Αυγή, Άγναντα, Γαβράκια, Μαζαράκι. Ποια ματωμένα μονοπάτια ακολούθησε ο Τάσος από το Μαζαράκι και ο Τσετσένος από το Γκρόζνι και διασταυρώθηκαν στο πεδίο του ακήρυχτου πολέμου που μαίνεται γύρω μας;
(ΠΡΙΝ, "Το τέλος της αγοράς", 24.11.2013)
Υ.Γ. (26/11/2013). Αδύνατο να βρω φωτογραφία γι' αυτή την ανάρτηση. Ψάχνοντας στο Google για τις λέξεις Μαζαράκι-Γκρόζνι κ.λπ., έπεσα σ' ένα βίντεο στο ΥοuTube διάρκειας 90 δευτερολέπτων και με τίτλο «Έτσι γλεντάνε στο Μαζαράκι Ηλείας» από το φετινό Πάσχα (12 Μαΐου). Κάποιο νεοδημοτικό τραγούδι, στην τσιμεντένια πίστα χύνουν ουίσκι και το πυρπολούν: τσάμικο φλαμπέ. Μόνο άντρες χορεύουν και πίνουν ουίσκι κατευθείαν από το μπουκάλι.
Την περασμένη εβδομάδα έγινε η κηδεία του νέου. Έτσι θρηνούνε στο Μαζαράκι, έτσι μισούνε στο Μαζαράκι; Και πώς ψηφίζουνε στο Μαζαράκι;
Υ.Γ. (26/11/2013). Αδύνατο να βρω φωτογραφία γι' αυτή την ανάρτηση. Ψάχνοντας στο Google για τις λέξεις Μαζαράκι-Γκρόζνι κ.λπ., έπεσα σ' ένα βίντεο στο ΥοuTube διάρκειας 90 δευτερολέπτων και με τίτλο «Έτσι γλεντάνε στο Μαζαράκι Ηλείας» από το φετινό Πάσχα (12 Μαΐου). Κάποιο νεοδημοτικό τραγούδι, στην τσιμεντένια πίστα χύνουν ουίσκι και το πυρπολούν: τσάμικο φλαμπέ. Μόνο άντρες χορεύουν και πίνουν ουίσκι κατευθείαν από το μπουκάλι.
Την περασμένη εβδομάδα έγινε η κηδεία του νέου. Έτσι θρηνούνε στο Μαζαράκι, έτσι μισούνε στο Μαζαράκι; Και πώς ψηφίζουνε στο Μαζαράκι;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου