Ένα είναι το ερώτημα που ταλανίζει εδώ και χρόνια την ψυχή τoυ ενδόξου έθνους.
Το βασανιστικό αυτό ερώτημα οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στο γνωστό συμπέρασμα: θα ψηφίσω χρυσή αβγή για να ξεβρομίσει ο τόπος, άσχετα αν στην άνω βλαχοραχούλα δεν κυκλοφορεί ούτε δείγμα μετανάστη. Αλλά είπαμε, στην εποχή του ευτελισμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, η ενασχόληση με οτιδήποτε ξενίζει τα αλάνθαστα αισθητήρια του έθνους, είναι η νέα καθημερινότητα στα αγιασμένα επαρχιακά καφενεία και τις σικάτες καφετέριες του αστικού χαχανισμού.
Δεν είναι φυσικά η τεθωράκιση της όποιας δημοκρατίας για χάρη της σωτηρίας της οικονομίας. Δεν είναι η επιστρατευμένη νομιμότητα. Δεν είναι πόσοι άνθρωποι χωράνε στα λογιστικά κωλόχαρτα των τεχνοκρατικών μνημονίων, αλλά πόσοι μετανάστες χωράνε εντός των γεωγραφικών συνόρων, κι αν για τις βέρες αθηναίες δημιούλες το θέμα λύνεται με διαμοιρασμό των εναπομείναντων δημόσιων χώρων, για τους πιστοποιημένους Έλληνες με εντατική ναρκοθέτηση του Έβρου, για τον πρωθυπουργό λύνεται με απλά μαθηματικά. Όποιος Κινέζος διαθέτει 250000 ευρώ για την αγορά κάποιου ακινήτου στην Ελλάδα, τότε του παρέχεται χωρίς καμία προϋπόθεση πενταετής βίζα.
Το χάσμα της νομιμότητας ανάμεσα σε ένα λαθρομετανάστη και έναν επενδυτή ,κοστολογείται στα 250 ολόκληρα χιλιάρικα. Χρειάστηκαν τρία χρόνια βαρβαρότητας για να πληροφορηθούμε πόσοι τελικά χωράνε στην Ελλάδα. Και είναι πολλά τα εκατομμύρια των φραγκάτων Κινέζων που χωράνε, όπως χωράνε όλοι οι εκατομμυριούχοι δισεκατομμυριούχοι αυτού του κόσμου στη ζεστή ελληνική αγκαλιά.
Τι κι αν είσαι άραβας δικτάτορας, ρώσος μαφιόζος, αλλόθρησκος και σε βρίζουν όλη μέρα: τα χρήματα σου είναι τα νόμιμα έγγραφα για να εξαγόρασεις όλες τις δόσεις της ελληνοχριστιανικής φιλοξενίας. Τα χρήματα κατάντησαν να είναι η μόνη και μοναδική προϋπόθεση, το trademark του πολιτισμού, η τελευταία ελπίδα που απέμεινε στο έθνος.
Τώρα αν θα στηθούν πανηγύρια και χοροί για να υποδεχτούμε τους Κινέζους επενδύτες, δε το γνωρίζω. Ρωτήστε την πολυταξιδεμένη Μ.Τσόκλη. Εχει τεράστια εμπειρία στα δουλικά πανηγύρια υποδοχής και λατρείας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου