Είστε εκπαιδευτικός και ανησυχείτε για το εργασιακό σας μέλλον; Σας έχουν ζώσει τα φίδια με όλες αυτές τις φήμες για απολύσεις που κυκλοφορούν; Δεν υπάρχει λόγος αρκεί να ακολουθήσετε πιστά τα παρακάτω βήματα και θα μπορείτε να κοιμάστε ήσυχος.
ΒΗΜΑ 1 : Δηλώστε ρητά ενώπιον του επόμενου συλλόγου ότι είστε υπέρ της αξιολόγησης. Για να μην προκαλέσετε την αντίδραση των συνδικαλιστών πετάξτε τους το μπαλάκι: «γιατί δεν κάνει η ΟΛΜΕ δική της πρόταση για το πώς πρέπει να γίνεται η αξιολόγηση;». Αυτή η ερώτηση θα τους στριμώξει και θα τους αποτρέψει να σας την πέσουν.
ΒΗΜΑ 2 : Φροντίστε να γίνετε ο άνθρωπος του διευθυντή. Αναλάβετε το survey, το my school, το παρουσιολόγιο και άλλα τέτοια προγράμματα που αποτελούν για τους περισσότερους διευθυντές σκοτούρα μαζί και φόβητρο. Φροντίστε να γίνετε τόσο απαραίτητοι στο διευθυντή σας που να τον κάνει να τρέμει στην ιδέα ότι μπορεί να σας χάσει με μια πιθανή απόλυσή σας. Και επειδή οι περισσότεροι διευθυντές στις μέρες μας τραβάνε χοντρό λούκι και είναι κυριολεκτικά σκασμένοι αναλάβετε το ρόλο του παρηγορητή του και δεν θα σας βγει σε κακό. Την ώρα που εκείνος θα σας λέει τι τραβάει, ότι δεν αντέχει άλλο, ότι δεν βρίσκει συμπαράσταση από το μεγαλύτερο μέρος των καθηγητών, ότι κάποιοι του κάνουν πόλεμο και ότι οι πιο πολλοί κάνουν το μαθηματάκι τους και φεύγουν, εσείς το μόνο που θα κάνετε είναι να γνέφετε με κατανόηση. Μη παρασυρθείτε μόνο και κάνετε το λάθος και πείτε τη γνώμη σας ή του προτείνετε λύσεις. Εκείνος δεν θέλει λύσεις, το μόνο που θέλει είναι να τα πει. Μη του το χαλάσετε. Αν κάνετε όλα τα παραπάνω τότε να είστε σίγουροι ότι θα σας θυμηθεί όταν έρθει η ώρα της αξιολόγησής σας.
ΒΗΜΑ 3 : Και επειδή το σώμα των αξιολογητών που θα αξιολογήσει τη παιδαγωγική σας επάρκεια θα έχει από εσάς την απαίτηση της χρήσης των σύγχρονων μέσων και μεθόδων διδασκαλίας προετοιμάστε το έδαφος για να μη βρεθείτε προ εκπλήξεως. Επιλέξτε 2 τμήματα με δυνατούς μαθητές και εφαρμόστε τα συχνά σε αυτούς κάνοντας πρόβα για τη μεγάλη μέρα. Αυτό για να αποφύγετε τη περίπτωση οι μαθητές σας να σας κοιτάνε σα χάνοι αν ξαφνικά ο μαυροπίνακας γίνει διαδραστικός και το δασκαλοκεντρικό σας μάθημα γίνει ξαφνικά μαθητοκεντρικό και ομαδο-συνεργατικό. Σκηνοθετήστε σωστά την αξιολόγησή σας και η επιτυχία είναι δεδομένη.
ΒΗΜΑ 4 : Γραφτείτε σε ένα από τα "φροντιστήρια προετοιμασίας για την αξιολόγηση" που έχουν κάνει την εμφάνισή τους το τελευταίο διάστημα και που από ότι ακούγεται έχουν τρελές εγγραφές. Αυτά θα σας προμηθεύσουν με σχέδια μαθήματος ή και σενάρια μαθήματος (για τους πιο προχωρημένους) για όλη την ύλη. Επίσης η εκπαίδευση περιλαμβάνει σκηνοθεσία της αξιολόγησης σας με πρόβες μπροστά σε ζωντανό κοινό.
ΒΗΜΑ 5 : Μην ακούτε αυτούς που λένε ότι είστε υποχρεωμένοι να τηρείτε μόνο το διδακτικό σας ωράριο. Εσείς φροντίστε να είστε εκείνος που καθημερινά πρωί πρωί υποδέχεται όλους τους άλλους συναδέλφους σας και το μεσημέρι να είστε "ο τελευταίος που κλείνει τη πόρτα". Να γίνει ξεκάθαρο σε όλους ότι "την ιδρώνετε την φανέλα" άρα αξίζετε "να παίζετε βασικός".
ΒΗΜΑ 6 : Πολύ σημαντικό θα είναι το λεγόμενο "portfoglio" του εκπαιδευτικού. Φροντίστε να το παραγεμίσετε με χαρτιά που θα αποδεικνύουν τα προσόντα σας. Πάρτε μέρος σε σεμινάρια, σε επιμορφώσεις, μαζέψτε πτυχία ξένων γλωσσών και χρήσης νέων τεχνολογιών, κάντε και ένα μεταπτυχιακό. Για να μην σας φέρνουν αντιρρήσεις στην οικογένειά σας, μια και όλα αυτά απαιτούν χρόνο και χρήμα (ειδικά τα παιδιά και ο /η σύζυγος που θα γκρινιάζουν για την απουσία σας) να τους το "μπουμπουνάτε": « Και τι θέλετε να απολυθώ, αυτό θέλετε ;». Αυτό με τη συνοδεία από ένα κλαματάκι του τύπου «εγώ για εσάς κουράζομαι, δεν το καταλαβαίνετε αυτό;» θα κάνει τη δουλειά και θα σας δώσει νόμιμη και μόνιμη απαλλαγή από τα οικογενειακά σας καθήκοντα.
ΒΗΜΑ 7 : Μη ξεχνάτε ποτέ ότι και ο διευθυντής του σχολείου σας θα αξιολογηθεί και αυτός και μάλιστα πιο αυστηρά από εσάς. Εκμεταλλευτείτε αυτή του την αγωνία. Αναλάβετε πράγματα που προσμετρούνται και στο "portfoglio" του διευθυντή. Αυτά είναι οι καινοτόμες δράσεις σε περιβαλλοντολογικά θέματα, σε πολιτιστικά θέματα, σε θέματα αγωγής υγείας, σε ευρωπαϊκά προγράμματα τύπου Comenius, Leonardo Da Vinci κ.ά. Επίσης αφήστε την ειδικότητα και το μάθημά σας κατά μέρος και δείτε τον εαυτό σας σαν οργανωτή κοινωνικών δρώμενων στο σχολείο. Τότε να είστε σίγουροι ότι ο διευθυντής σας ή η διευθύντριά σας θα σας λατρέψει και θα σας ανταμείψει την κρίσιμη για σας στιγμή.
ΒΗΜΑ 8 : Μη ξεχνάτε ότι το μπορεί η διοικητική σας αξιολόγηση να γίνεται κυρίως από τον διευθυντή του σχολείου σας αλλά τη μεγαλύτερη ευθύνη για την παιδαγωγική σας αξιολόγηση θα την έχει ο σχολικός σύμβουλος της ειδικότητά σας. Επειδή όμως κάθε σχολικός σύμβουλος της ειδικότητας είναι υπεύθυνος για εκατοντάδες εκπαιδευτικούς φροντίστε να έχει μια έντονη και θετική εικόνα για εσάς πριν την ημέρα που θα σας αξιολογήσει. Πάρτε τον κατά καιρούς τηλέφωνο και ζητήστε του επίμονα να επισκεφτεί το σχολείο σας γιατί, δήθεν, έχετε κάποιες απορίες για την ύλη. Επίσης στείλτε του mail που να δείχνουν πόσο σας απασχολεί η δουλειά σας και πόσο σας είναι απαραίτητη η δική του συμβουλή. Κάντε τέλος πάντων ότι μπορείτε ώστε να θυμάται το όνομά σας. Διεκδικήστε τον με μέθοδο και επιμονή. To πιο σημαντικό είναι να τον κάνετε να πιστέψει ότι τον βλέπετε ως πολύτιμο συμβουλάτορα και άρα δεν υπάρχει κανένας λόγος να τον φοβάστε .
ΒΗΜΑ 9 : Ενστερνιστείτε και προσυπογράψτε όλες τις εφαρμοζόμενες πολιτικές του σημερινού υπουργείου Παιδείας και υποδυθείτε το ρόλο του εκφραστή και εφαρμοστή αυτών των επιλογών. Δείτε τον εαυτό σας σα βασικό πυλώνα της εκπαίδευσης που είναι ταγμένος στο έργο του και δεν τον απασχολεί τίποτα άλλο. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι δεν θα ξαναπεργήσετε ποτέ και για κανέναν λόγο ,δεν θα λάβετε ποτέ ξανά μέρος σε πορεία διαμαρτυρίας, ότι δεν θα ξαναψηφίσετε σε εκλογές των συνδικαλιστικών οργάνων, θα απαιτείτε να σταματάει οποιαδήποτε πολιτική κουβέντα θα γίνεται μέσα στο σχολείο. Σε αυτή την περίπτωση ενδέχεται να γίνεται το κόκκινο πανί των συνδικαλιστών ή των έντονα πολιτικοποιημένων του σχολείου σας. Φροντίστε να απενεργοποιήσετε την οποιαδήποτε αντίδρασή τους αδειάζοντάς τους ενώπιον του συλλόγου. Φράσεις όπως : « η ΟΛΜΕ μας πούλησε» ή «και τι κερδίσαμε που κάναμε απεργία;» ή « Δεν υπάρχουν άλλοι τρόποι αντίδρασης πέρα από απεργίες και πορείες;» ή «δεν είναι σωστό να κρατάμε τα σχολεία κλειστά αν θέλουμε να λεγόμαστε δάσκαλοι» θα στρέψουν τη μήνιν των περισσότερων εναντίον των συνδικαλιστών ενώ εσείς θα απολαμβάνετε το έργο σας.
ΒΗΜΑ 10 : Γραφτείτε στο Σύλλογο Διορισμένων με ΑΣΕΠ ή στο Σύλλογο Διορισμένων με Επετηρίδα ανάλογα με το σε ποια περίπτωση ανήκετε. Έτσι, ακόμα και αν γίνει η στραβή και μπείτε σε διαθεσιμότητα θα μπορείτε συλλογικά και με μικρό κόστος να διεκδικήσετε την εξαίρεση σας.
ΒΗΜΑ 11 : Σε θέματα αναθέσεων μαθημάτων να είστε αμείλικτος. Ακόμα και αν ένας συνάδελφός σας χρειάζεται να του δώσετε 1 ώρα για να μην κριθεί υπεράριθμος, μην το κάνετε. Η αλληλεγγύη χαρακτηρίζει τους αδύναμους και αποτυχημένους. Εσείς είστε γεννημένος νικητής. Το τίμημα είναι, όπως πάντα, η μοναξιά της κορυφής.
ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ : Θυμάστε τη περίφημη φράση του Κοέλιο στον Αλχημιστή: « Όταν θέλεις κάτι όλο το σύμπαν συνωμοτεί για να τα καταφέρεις»;
Μπούρδες για χαμένους!!
Αν δεν συνωμοτήσετε εσείς εναντίον του σύμπαντος όλου μη περιμένετε τίποτα.
Δημήτρης Τσιριγώτης. Φυσικός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου