oh-bondageupyours.blogspot.gr...
Στο protagon.gr ανέβηκε ένα άρθρο με τίτλο «το πιο ταξικό σύστημα εκπαίδευσης του κόσμου». Από τον τίτλο παρακινήθηκα να το διαβάσω. Το έχει γράψει η Άννα Δαμιανίδη.
Αυτό που λέει ουσιαστικά σε λίγες γραμμές είναι ότι τα Πανεπιστήμια και τα σχολεία της χώρας είναι αριστεροαναρχοκρατούμενα και οι φοιτητές δεν μπορούν να τελειώσουν γρήγορα τις σπουδές τους, οι αναρχοαριστεροί φοιτητές κάνουν καταλήψεις και καταστρέφουν τα πάντα στο διάβα τους και οι αριστεροαναρχικοί καθηγητές κοιτάνε μόνο τα συνδικαλιστικά.
Από την άλλη, μας λέει, η κ. Δαμιανίδη ότι στα πανεπιστήμια στην Αγγλετέρα όλα δουλεύουν ρολόι. Όλα είναι άψογα. Και επειδή υπάρχει εντατικοποίηση των σπουδών οι φοιτητές είναι χαρούμενοι που τους πιέζουν να βγάλουν την σχολή γιατί από την πολύ πίεση δουλεύουν και αποδίδουν. Όταν τελείωσα την ανάγνωση του κειμένου μου ήρθε μια αηδία για την τόση ξετσίπωτη προπαγάνδα που κάνουν μερικοί δημοσιοκάφροι.
Τα δημόσια ΑΕΙ σίγουρα δεν είναι τα καλύτερα του κόσμου, σίγουρα όμως δεν είναι και χειρότερα του πλανήτη. Ειδικά οι Πολυτεχνικές σχολές των δημόσιων ΑΕΙ έχουν πετύχει πολλές διακρίσεις σε διεθνείς αξιολογήσεις και διαγωνισμούς. Αλλά ας δούμε λίγο τα ζητήματα που έθεσε η αρθρογράφος: καταλήψεις, απεργίες και τι προβλήματα δημιουργούν αυτές οι αγωνιστικές πρακτικές στο σύνολο των φοιτητών/μαθητών, πλούσιων και φτωχών.
Ας ξεκινήσουμε λίγο αντίστροφα την αποδόμηση των όσων λέει η κ. Δαμιανίδη…
Κυρία Δαμιανίδη αφού τα δημόσια σχολεία είναι τόσο χάλια, μπορείτε να μου πείτε γιατί τα παιδιά που πάνε σε ιδιωτικά σχολεία, στα οποία οι καθηγητές δεν απεργούν και οι μαθητές δεν κάνουν καταλήψεις, πηγαίνουν επίσης σε φροντιστήρια και ξοδεύουν ατελείωτες ώρες σε ιδιαίτερα ή στην λεγόμενη «μελέτη» εντός των σχολικών τειχών; Θα ήθελα πολύ να μου το απαντήσετε αυτό….
Πάμε τώρα στο ζήτημα της ανώτατης εκπαίδευσης, το οποίο λόγο ιδιότητας(Κοινωνιολογίας φοιτητής) το γνωρίζω λίγο καλύτερα από ότι γνωρίζετε εσείς ως μητέρα φοιτητών που βλέπετε τα πράγματα απ’έξω και διατυπώνετε αξιολογικές κρίσεις για το επίπεδο των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, δίχως όμως να το έχετε ψάξει και καθόλου, όπως θα έκανε άλλωστε και ο κάθε μικρός κακής ποιότητας γκεμπελίσκος.
Είμαι φοιτητής στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, στο Τμήμα Κοινωνιολογίας στη Μυτιλήνη. Στο τμήμα μου, σε διαδικασία ανέλιξης αριστερού καθηγητή και συνδικαλιστή σε ανώτερη βαθμίδα ακούστηκαν οι εξής φράσεις ,από άλλους «καλούς» καθηγητές, ως αιτιολογία καταψήφισης της ανέλιξης του: «είναι αριστερός» και «δημοσιεύει τα συγγράμματα του, σε αριστερούς εκδοτικούς οίκους των Εξαρχείων» . Για πείτε μου κυρία Δαμιανίδη, το πρόβλημα εδώ ποιο είναι; Ο συνδικαλισμός ή έλλειψη ακαδημαϊκότητας από συγκεκριμένη γκρούπα καθηγητών, φίλα προσκείμενη στην κυβερνητική εξουσία;
Στο ίδιο Ίδρυμα πάλι, έγινε πάρτι ρεμούλας πολλών χιλιάδων ευρώ, την ώρα μάλιστα που οι εστίες για άπορους φοιτητές μειώνονται και μπήκε και τέλος στην δωρεάν σίτιση των φοιτητών. Στο Ίδρυμα που φοιτώ λοιπόν, τα μέλη της Πρυτανείας και μερικοί υπάλληλοι της Επιτροπής Ερευνών έτρωγαν από χίλιες πλευρές, την ώρα που συμφοιτητές μου πεινούσαν και δεν είχαν «που την κεφαλήν κλίναι». Είναι αυτός αιτία για να κάνω κατάληψη; Ή δεν είναι;
Στο Ίδρυμα που φοιτώ, όπως και σε όλα τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας, η κυβέρνηση αποφάσισε να διώξει τους συμβασιούχους καθηγητές, που είναι γνωστοί ως καθηγητές ΠΔ 407. Σε πολλά τμήματα του Ιδρύματος μου, το πρόγραμμα σπουδών δεν θα βγαίνει καθόλου ή θα έχει τρομερές ελλείψεις. Στο τμήμα μου, για να βγει ολοκληρωμένο το πρόγραμμα σπουδών, η Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών, ανέθεσε σε έναν μόνον καθηγητή την διδασκαλία 7 μαθημάτων. Είναι δυνατόν ένας πανεπιστημιακός δάσκαλος να έχει εξειδίκευση σε 3 διαφορετικά αντικείμενα; Και εάν είναι δυνατόν να συμβεί αυτό, προϋπόθεση είναι να έχει και 3 διαφορετικά διδακτορικά, πράγμα που στην προκειμένη δεν ισχύει. Για την ακρίβεια ο καθηγητής αυτός μήνυσε μεταπτυχιακούς φοιτητές του επειδή οι τελευταίοι έγραψαν μια επιστολή παραπόνων προς τον πρόεδρο του τμήματος, λέγοντας πως δεν είναι συνεργάσιμος και πολλές φορές και προσβλητικός. Για πείτε μου, είναι λόγος για κατάληψη, η επαναπρόσληψη των καθηγητών μου; Είναι λόγος για κατάληψη η καλύτερη ποιότητα των σπουδών μου και των καθηγητών μου;
Αυτά που ανέφερα είναι τα απλά περιστατικά και κάθε Ίδρυμα έχει τα δικά του αντίστοιχα συμβάντα. Οι καταλήψεις όμως, όπως και οι απεργίες, έχουν σοβαρότερους λόγους. Ο κυριότερος λόγος είναι οι συνεχείς προσπάθειες υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης από τις κυβερνήσεις. Ο περίφημος νόμος Αρβανιτόπουλου δίνει το δικαίωμα στις κεφαλές των ιδρυμάτων να περνάνε από πειθαρχικά συμβούλια μέλη των Ιδρυμάτων(φοιτητές,καθηγητές και υπαλλήλους) εάν η δημόσια και ιδιωτική ζωής τους προσβάλει τα ήθη του Ιδρύματος. Από και ως που η κεφαλή ενός Ιδρύματος έχει τέτοιο δικαίωμα; Μπορώ να εξοργίζομαι όταν καταπατάται η δηκτικότητα της ζωής μου;
Ο ίδιος νόμος καταργεί το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων. Εξωτερικοί παράγοντες αναλαμβάνουν την διοίκηση. Άνθρωποι που προέρχονται από τον επιχειρηματικό κόσμο κάνουν τσιφλίκι τους τα Πανεπιστήμια και προωθούν αλλαγές τέτοιες έτσι ώστε να έρθει σιγά σιγά η ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης. Οι εξωτερικοί παράγοντες συγκροτούν το Συμβούλιο Ιδρύματος, το οποίο πχ θα μειώσει τον προϋπολογισμό(που είναι ήδη μειωμένος),το Υπουργείο θα συμφωνήσει και τότε τα τμήματα του Ιδρύματος θα πρέπει να βρουν ιδιωτική χρηματοδότηση ή να μπουν δίδακτρα. Για πείτε μου λοιπόν, τα δίδακτρα είναι ταξικό μέτρο ή όχι; Αποκλείουν τους φτωχούς από τις σπουδές ανώτατου επιπέδου; Και για τους ιδιώτες… επειδή κανείς ιδιώτης δεν είναι ηλίθιος να δίνει λεφτά για την ψυχή της μάνας του, θα ζητήσει ανταλλάγματα ανάλογα με το συμφέρον του. Έτσι στο τμήμα Κοινωνιολογίας πχ ο ιδιώτης θα θέλει περισσότερους απόφοιτους με ειδίκευση στην Εμπειρική Έρευνα, άρα τέρμα οι ολοκληρωμένοι απόφοιτοι κοινωνιολογίας, εμπρός για κάτι που θα μοιάζουν με κοινωνιολόγους. Πείτε μου λοιπόν, μπορώ να κάνω κατάληψη για να μην ξεπουληθεί το πανεπιστήμιο μου αλλά και η επιστήμη που σπουδάζω; Για να μπορούν να σπουδάζουν όλοι οι φτωχοί αυτής της χώρας σε αξιοπρεπές επίπεδο; Μπορώ;
Επίσης απολύουν διοικητικούς υπαλλήλους. Πολλούς διοικητικούς υπαλλήλους οι οποίοι κρατάνε όρθια όλα αυτά τα χρόνια τα ιδρύματα. Έχουν δικαίωμα αυτοί οι άνθρωποι να αγωνίζονται να κρατήσουν την εργασία τους και την αξιοπρέπειά τους; Το έχουν προφανώς. Ταυτόχρονα όμως αγωνίζονται για να μην ξεπουληθούν και τα δημόσια Ιδρύματα και γίνουν βορά στα χέρια κάθε επίδοξο επιχειρηματία που θα θέλει αναλώσιμους εκπαιδευμένους σκλάβους.
Γιατί γκρινιάζετε λοιπόν που ο γιόκας σας έχασε μια εξεταστική επειδή οι συμφοιτητές του πάλευαν για να έχει αξία το πτυχίο του και όχι να είναι ένα κουρελόχαρτο, για να μπορείτε εσείς τώρα να κομπάζετε για τα κατορθώματα του;
Τα φιλιά μου,
Ο Άκρατος
Στο protagon.gr ανέβηκε ένα άρθρο με τίτλο «το πιο ταξικό σύστημα εκπαίδευσης του κόσμου». Από τον τίτλο παρακινήθηκα να το διαβάσω. Το έχει γράψει η Άννα Δαμιανίδη.
Αυτό που λέει ουσιαστικά σε λίγες γραμμές είναι ότι τα Πανεπιστήμια και τα σχολεία της χώρας είναι αριστεροαναρχοκρατούμενα και οι φοιτητές δεν μπορούν να τελειώσουν γρήγορα τις σπουδές τους, οι αναρχοαριστεροί φοιτητές κάνουν καταλήψεις και καταστρέφουν τα πάντα στο διάβα τους και οι αριστεροαναρχικοί καθηγητές κοιτάνε μόνο τα συνδικαλιστικά.
Από την άλλη, μας λέει, η κ. Δαμιανίδη ότι στα πανεπιστήμια στην Αγγλετέρα όλα δουλεύουν ρολόι. Όλα είναι άψογα. Και επειδή υπάρχει εντατικοποίηση των σπουδών οι φοιτητές είναι χαρούμενοι που τους πιέζουν να βγάλουν την σχολή γιατί από την πολύ πίεση δουλεύουν και αποδίδουν. Όταν τελείωσα την ανάγνωση του κειμένου μου ήρθε μια αηδία για την τόση ξετσίπωτη προπαγάνδα που κάνουν μερικοί δημοσιοκάφροι.
Τα δημόσια ΑΕΙ σίγουρα δεν είναι τα καλύτερα του κόσμου, σίγουρα όμως δεν είναι και χειρότερα του πλανήτη. Ειδικά οι Πολυτεχνικές σχολές των δημόσιων ΑΕΙ έχουν πετύχει πολλές διακρίσεις σε διεθνείς αξιολογήσεις και διαγωνισμούς. Αλλά ας δούμε λίγο τα ζητήματα που έθεσε η αρθρογράφος: καταλήψεις, απεργίες και τι προβλήματα δημιουργούν αυτές οι αγωνιστικές πρακτικές στο σύνολο των φοιτητών/μαθητών, πλούσιων και φτωχών.
Ας ξεκινήσουμε λίγο αντίστροφα την αποδόμηση των όσων λέει η κ. Δαμιανίδη…
Κυρία Δαμιανίδη αφού τα δημόσια σχολεία είναι τόσο χάλια, μπορείτε να μου πείτε γιατί τα παιδιά που πάνε σε ιδιωτικά σχολεία, στα οποία οι καθηγητές δεν απεργούν και οι μαθητές δεν κάνουν καταλήψεις, πηγαίνουν επίσης σε φροντιστήρια και ξοδεύουν ατελείωτες ώρες σε ιδιαίτερα ή στην λεγόμενη «μελέτη» εντός των σχολικών τειχών; Θα ήθελα πολύ να μου το απαντήσετε αυτό….
Πάμε τώρα στο ζήτημα της ανώτατης εκπαίδευσης, το οποίο λόγο ιδιότητας(Κοινωνιολογίας φοιτητής) το γνωρίζω λίγο καλύτερα από ότι γνωρίζετε εσείς ως μητέρα φοιτητών που βλέπετε τα πράγματα απ’έξω και διατυπώνετε αξιολογικές κρίσεις για το επίπεδο των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, δίχως όμως να το έχετε ψάξει και καθόλου, όπως θα έκανε άλλωστε και ο κάθε μικρός κακής ποιότητας γκεμπελίσκος.
Είμαι φοιτητής στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, στο Τμήμα Κοινωνιολογίας στη Μυτιλήνη. Στο τμήμα μου, σε διαδικασία ανέλιξης αριστερού καθηγητή και συνδικαλιστή σε ανώτερη βαθμίδα ακούστηκαν οι εξής φράσεις ,από άλλους «καλούς» καθηγητές, ως αιτιολογία καταψήφισης της ανέλιξης του: «είναι αριστερός» και «δημοσιεύει τα συγγράμματα του, σε αριστερούς εκδοτικούς οίκους των Εξαρχείων» . Για πείτε μου κυρία Δαμιανίδη, το πρόβλημα εδώ ποιο είναι; Ο συνδικαλισμός ή έλλειψη ακαδημαϊκότητας από συγκεκριμένη γκρούπα καθηγητών, φίλα προσκείμενη στην κυβερνητική εξουσία;
Στο ίδιο Ίδρυμα πάλι, έγινε πάρτι ρεμούλας πολλών χιλιάδων ευρώ, την ώρα μάλιστα που οι εστίες για άπορους φοιτητές μειώνονται και μπήκε και τέλος στην δωρεάν σίτιση των φοιτητών. Στο Ίδρυμα που φοιτώ λοιπόν, τα μέλη της Πρυτανείας και μερικοί υπάλληλοι της Επιτροπής Ερευνών έτρωγαν από χίλιες πλευρές, την ώρα που συμφοιτητές μου πεινούσαν και δεν είχαν «που την κεφαλήν κλίναι». Είναι αυτός αιτία για να κάνω κατάληψη; Ή δεν είναι;
Στο Ίδρυμα που φοιτώ, όπως και σε όλα τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας, η κυβέρνηση αποφάσισε να διώξει τους συμβασιούχους καθηγητές, που είναι γνωστοί ως καθηγητές ΠΔ 407. Σε πολλά τμήματα του Ιδρύματος μου, το πρόγραμμα σπουδών δεν θα βγαίνει καθόλου ή θα έχει τρομερές ελλείψεις. Στο τμήμα μου, για να βγει ολοκληρωμένο το πρόγραμμα σπουδών, η Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών, ανέθεσε σε έναν μόνον καθηγητή την διδασκαλία 7 μαθημάτων. Είναι δυνατόν ένας πανεπιστημιακός δάσκαλος να έχει εξειδίκευση σε 3 διαφορετικά αντικείμενα; Και εάν είναι δυνατόν να συμβεί αυτό, προϋπόθεση είναι να έχει και 3 διαφορετικά διδακτορικά, πράγμα που στην προκειμένη δεν ισχύει. Για την ακρίβεια ο καθηγητής αυτός μήνυσε μεταπτυχιακούς φοιτητές του επειδή οι τελευταίοι έγραψαν μια επιστολή παραπόνων προς τον πρόεδρο του τμήματος, λέγοντας πως δεν είναι συνεργάσιμος και πολλές φορές και προσβλητικός. Για πείτε μου, είναι λόγος για κατάληψη, η επαναπρόσληψη των καθηγητών μου; Είναι λόγος για κατάληψη η καλύτερη ποιότητα των σπουδών μου και των καθηγητών μου;
Αυτά που ανέφερα είναι τα απλά περιστατικά και κάθε Ίδρυμα έχει τα δικά του αντίστοιχα συμβάντα. Οι καταλήψεις όμως, όπως και οι απεργίες, έχουν σοβαρότερους λόγους. Ο κυριότερος λόγος είναι οι συνεχείς προσπάθειες υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης από τις κυβερνήσεις. Ο περίφημος νόμος Αρβανιτόπουλου δίνει το δικαίωμα στις κεφαλές των ιδρυμάτων να περνάνε από πειθαρχικά συμβούλια μέλη των Ιδρυμάτων(φοιτητές,καθηγητές και υπαλλήλους) εάν η δημόσια και ιδιωτική ζωής τους προσβάλει τα ήθη του Ιδρύματος. Από και ως που η κεφαλή ενός Ιδρύματος έχει τέτοιο δικαίωμα; Μπορώ να εξοργίζομαι όταν καταπατάται η δηκτικότητα της ζωής μου;
Ο ίδιος νόμος καταργεί το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων. Εξωτερικοί παράγοντες αναλαμβάνουν την διοίκηση. Άνθρωποι που προέρχονται από τον επιχειρηματικό κόσμο κάνουν τσιφλίκι τους τα Πανεπιστήμια και προωθούν αλλαγές τέτοιες έτσι ώστε να έρθει σιγά σιγά η ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης. Οι εξωτερικοί παράγοντες συγκροτούν το Συμβούλιο Ιδρύματος, το οποίο πχ θα μειώσει τον προϋπολογισμό(που είναι ήδη μειωμένος),το Υπουργείο θα συμφωνήσει και τότε τα τμήματα του Ιδρύματος θα πρέπει να βρουν ιδιωτική χρηματοδότηση ή να μπουν δίδακτρα. Για πείτε μου λοιπόν, τα δίδακτρα είναι ταξικό μέτρο ή όχι; Αποκλείουν τους φτωχούς από τις σπουδές ανώτατου επιπέδου; Και για τους ιδιώτες… επειδή κανείς ιδιώτης δεν είναι ηλίθιος να δίνει λεφτά για την ψυχή της μάνας του, θα ζητήσει ανταλλάγματα ανάλογα με το συμφέρον του. Έτσι στο τμήμα Κοινωνιολογίας πχ ο ιδιώτης θα θέλει περισσότερους απόφοιτους με ειδίκευση στην Εμπειρική Έρευνα, άρα τέρμα οι ολοκληρωμένοι απόφοιτοι κοινωνιολογίας, εμπρός για κάτι που θα μοιάζουν με κοινωνιολόγους. Πείτε μου λοιπόν, μπορώ να κάνω κατάληψη για να μην ξεπουληθεί το πανεπιστήμιο μου αλλά και η επιστήμη που σπουδάζω; Για να μπορούν να σπουδάζουν όλοι οι φτωχοί αυτής της χώρας σε αξιοπρεπές επίπεδο; Μπορώ;
Επίσης απολύουν διοικητικούς υπαλλήλους. Πολλούς διοικητικούς υπαλλήλους οι οποίοι κρατάνε όρθια όλα αυτά τα χρόνια τα ιδρύματα. Έχουν δικαίωμα αυτοί οι άνθρωποι να αγωνίζονται να κρατήσουν την εργασία τους και την αξιοπρέπειά τους; Το έχουν προφανώς. Ταυτόχρονα όμως αγωνίζονται για να μην ξεπουληθούν και τα δημόσια Ιδρύματα και γίνουν βορά στα χέρια κάθε επίδοξο επιχειρηματία που θα θέλει αναλώσιμους εκπαιδευμένους σκλάβους.
Γιατί γκρινιάζετε λοιπόν που ο γιόκας σας έχασε μια εξεταστική επειδή οι συμφοιτητές του πάλευαν για να έχει αξία το πτυχίο του και όχι να είναι ένα κουρελόχαρτο, για να μπορείτε εσείς τώρα να κομπάζετε για τα κατορθώματα του;
Τα φιλιά μου,
Ο Άκρατος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου