Πόσο είναι, καλοί μου άνθρωποι, το πρωτογενές πλεόνασμα που έφτιαξαν με τα χεράκια τους ο Σαμαράς με τον Βενιζέλο, 5% ο ένας, 95% ο άλλος κι άντε να ξεχωρίσεις ποιος είναι ο ένας και ποιος ο άλλος; Είναι 1, 5 δισ. ευρώ, είναι 3, 5 δισ. ευρώ, πείτε μου γιατί θα σκάσω. Πώς κάνετε έτσι, κύριέ μου, για 2 δισ.,
εδώ έχουμε μπει σε τροχιά ανάπτυξης κι εσείς ασχολείστε με τα ψιχουλάκια του Κοντορεβιθούλη; Ασχολούμαι διότι το ζήτημα δεν είναι οικονομικό, είναι φιλοσοφικό. Αν δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε ούτε στους στεγνούς αριθμούς, τότε δεν έχουμε κανένα σταθερό σημείο προσανατολισμού, είμαστε αθύρματα αφημένα στο τυχαίο, πούπουλα χήνας που τα παρασέρνει ο άνεμος.
Όταν έχεις απορία για τους αριθμούς, βάλε τα κανάλια, μου έλεγε η μαμά μου, τότε που τα κανάλια ήταν η ΕΙΡΤ και η ΥΕΝΕΔ, σε αντίθεση με τώρα που έχουμε μόνο ΥΕΝΕΔ. Έβαλα λοιπόν και εγώ δυο - τρεις από τις ΥΕΝΕΔ και έμαθα απ' όλες ανεξαιρέτως ότι το πλεόνασμά μας είναι 3, 5 δισ. Τόσο θα είναι, σκέφτηκα, αλλιώς πού θα έβρισκαν ο Γιάννης και η Όλγα λεφτά για να ανοίγουν γαλλικές σαμπάνιες ενώπιον των καμερών; Με 1,5 δισ. δεν παίρνεις ούτε Καΐρ Ρόδου αρετσίνωτη.
Χαρά τρανή με πλημμύρισε και θα ήμουν ακόμη πλημμυρισμένος, αν δεν έκανα το λάθος να μπω στο Ίντερνετ και να διαβάσω τα οικονομικά σάιτ, που έλεγαν τα μπαμπέσικα ότι το πλεόνασμά μας είναι μόλις 1,5 δισ. Σιγά ρε μην πιστέψουμε εσάς τους τεχνοκράτες και όχι τον Γιάννη μας και την Όλγα μας, που μας κρατάνε συντροφιά κάθε βράδυ, την ιερή ώρα του φαγητού. Τον Γιάννη και την Όλγα μας θα πιστέψουμε, που ανοίγουνε και σαμπάνιες, να τρέχει ο αφρός στην οθόνη, να τον αγγίζεις, να τον μυρίζεις κι όχι εσάς τους καρμοίρηδες που ζείτε καταχωνιασμένοι στους αριθμούς και τα κομπιουτεράκια.
Πόσο είναι, καλοί μου άνθρωποι, το πρωτογενές πλεόνασμα που ανακοίνωσε η Γιούροστατ; Μα η Γιούροστατ δεν ανακοίνωσε κανένα πρωτογενές πλεόνασμα. Ανακοίνωσε το χρέος που έχει φτάσει στο 175%, ανακοίνωσε το έλλειμμα που είναι στο 12%, ανακοίνωσε ότι χάσαμε 50 δισ. σε τέσσερα χρόνια, πλεόνασμα ευθέως δεν ανακοίνωσε ποτέ. Από τα συμφραζόμενα και από κάτι προσθαφαιρέσεις επιπέδου ντάχτα μπούχτα τρία τάλαρα προέκυψαν τα 3,5 δισ. Και αμέσως μετά βγήκε ο εκπρόσωπος της Κομισιόν και είπε ότι το πλεόνασμά μας είναι 1,5 δισ. και να ζήσουμε να το φάμε μέχρι κόκκαλο.
Όλα προφορικά, τίποτα γραπτό. Ουδείς, ούτε η Γιούροστατ ούτε η Κομισιόν, τόλμησε να βάλει την υπογραφή του και να βεβαιώσει ότι το πλεόνασμα είναι τόσο και προέκυψε έτσι. ΄Επεα πτερόεντα, να τα αρπάζουν στον αέρα ο Γιάννης μας και η Όλγα μας και να τα πλάθουν σαν πασχαλιάτικα κουλουράκια. Κουλουράκια με σαμπάνια γαλλική.