Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2013

Επιτέλους, έρχεται η αξιολόγηση που όλοι περιμέναμε...

Επιτέλους!
Διαβάζοντας το Προεδρικό Διάταγμα το σχετικό με  την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, καταλάβαμε πόσο πολύ πασχίζει ετούτη εδώ η κυβέρνηση, όπως άλλωστε και οι προηγούμενες, να βελτιώσει την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου, προς όφελος των μαθητών και της κοινωνίας, αλλά και των ίδιων των εκπαιδευτικών, βεβαίως, βεβαίως.
Για να είμαστε αντικειμενικοί, δεν χρειαζόταν το συγκεκριμένο Προεδρικό Διάταγμα για να καταλάβουμε την αγωνία της σημερινής κυβέρνησης, αλλά και των προηγούμενων, για βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Οι μηδενικοί διορισμοί εκπαιδευτικών τα δύο τελευταία χρόνια, δεν δείχνουν κάτι τέτοιο; Με το να μην γίνουν διορισμοί, ενισχύθηκε η αυτοπεποίθηση των ήδη υπαρχόντων εκπαιδευτικών, αφού εύκολα μπορεί κάποιος να συμπεράνει πως εκτιμήθηκε η αξία τους τόσο πολύ που θεωρούνται αναντικατάστατοι.
Μαθαίνουμε από το σχετικό προεδρικό διάταγμα πως οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών σε συνδυασμό με επιμορφώσεις και σεμινάρια, μπορούν να κατατάξουν έναν αξιολογούμενο εκπαιδευτικό στους «αρίστους» (μεγάλο αθάνατο πνεύμα Διαμαντοπουλέικο» και καταλαβαίνουμε πόσο το υπουργείο επιδιώκει την αριστοκρατία μαζί με την αξιοκρατία!
Διότι, όπως είναι γνωστό, όλα τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, όλες οι επιμορφώσεις και τα σεμινάρια που διοργανώνουν οι διάφοροι σχετικοί φορείς (ΕΕΦ, Πάντειο και λοιπές επιστημονικές, και να βγάλουμε το κατιτίς μας, δυνάμεις) είναι τελείως μα τελείως δωρεάν και προσβάσιμες για όλους μα όλους τους εκπαιδευτικούς (σε κάποια άλλη χώρα, ίσως).
Άλλωστε, τώρα που αυξήθηκε η διάρκεια και ο αριθμός των εκπαιδευτικών αδειών, όλο και περισσότεροι μπορούν, αρκεί να το θέλουν, να αποκτήσουν και δεύτερο και τρίτο μέχρι και τέταρτο πτυχίο.
Γιατί, οι ξένες γλώσσες δεν είναι απαραίτητες;
Πώς θα κάνει, για παράδειγμα, ο φιλόλογος τα Αρχαία αν δεν ξέρει Αγγλικά; Πώς θα κάνει ο γυμναστής τη γυμναστική, αν δεν ξέρει Γαλλικά;
Επίσης, όπως μπορεί εύκολα να διαπιστώσει κανείς, διαβάζοντας το Προεδρικό Διάταγμα, λαμβάνεται υπόψη του αξιολογητή, πρώτα και κύρια, η οικονομική και κοινωνική κατάσταση των μαθητών, στους οποίους διδάσκει ο εκπαιδευτικός. Έτσι, όσοι διδάσκουν σε σχολεία υποβαθμισμένων περιοχών, αξιολογούνται ευθύς εξαρχής ως «άριστοι», διότι ετούτο το υπουργείο κι ετούτη η κυβέρνηση έχει αποδείξει πως όπου, όποτε και όσο μπορεί, τσακίζει τους ταξικούς φραγμούς που υψώνει το σύστημα στο χώρο της εκπαίδευσης.
Το έχει αποδείξει περίτρανα. Δεν θυμάστε πέρυσι που ξεκίνησε τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας, αμέσως μετά το Πάσχα; Ούτε μία μέρα δεν καθυστέρησε καθώς σε μια βδομάδα θα ξεκινούσαν οι εξετάσεις και τα παιδιά που χρειάζονταν υποστήριξη θα έπρεπε να την έχουν.
Δεν θυμάστε, επίσης, πόσα από τα ειδικά, πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, διδάσκονταν στα σχολεία; Τι γραμμικά σχέδια, τι ελεύθερα σχέδια, τι Ιταλικά, τι Ισπανικά, τι μουσικές! Ατέλειωτες οι ώρες στα μαθήματα αυτά.
Ένα άλλο παράδειγμα που δείχνει πόσο πολύ ενδιαφέρεται η σημερινή κυβέρνηση και το σημερινό υπουργείο παιδείας για τη βελτίωση στην ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου είναι οι χιλιάδες προσλήψεις που θα γίνουν σε θέσεις γραμματειακής υποστήριξης στα σχολεία.
Τέρμα οι απουσίες, τέρμα τα έγγραφα, τέρμα τα πρωτόκολλα, τα δευτερόκολλα και τα τριτόκολλα. Τώρα, μόνο εκπαιδευτικό έργο. Μάθημα και προετοιμασία γι’ αυτό. Άλλωστε να μην ξεχνάμε ότι αυτός ήταν και ο λόγος που το υπουργείο προχώρησε στη μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών και σχεδιάζει και περαιτέρω μείωσή του.
Θα ήταν, τέλος, αδικία και μεγάλη παράλειψη, να μην προσθέταμε τη γενναία αύξηση των αποδοχών των εκπαιδευτικών, για να μπορούν, σε τούτες τις δύσκολες εποχές να συγκεντρώνονται απερίσπαστοι στο έργο τους.
Επιτέλους!
Έρχεται η αξιολόγηση που περιμέναμε όλοι μας για να βελτιωθούμε, προς όφελος, της τρόικας, των τραπεζών και των απολύσεων!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ροη αρθρων