Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2012

Υψηλή ευκρίνεια..

Καθρεφτη, καθρεφτακι μου...
Το σύστημα ‘ρετάρει’. Αποσυντονίστηκε, αλλού βαράει το έμβολο, αλλού σπινθηρίζει το μπουζί, ανεβάζει στροφές χωρίς αιτία, πάει να σβήσει στην κατηφόρα. Πουθενά αυτή η παραφροσύνη δεν γίνεται τόσο φανερή, απ’ όσο στην τηλεόραση.
Ενώ στα δελτία ειδήσεων, στις πολιτικές συζητήσεις, κλπ, δεν ακούς τίποτε άλλο παρά για την κρίση, τα μέτρα, κλπ, παντού αλλού, και κυρίως στα σήριαλς, κρίση δεν υφίσταται ! Ιδιωτικά και δημόσια κανάλια προβάλλουν συνήθως ‘μυθοπλασίες’ (τι λέξη κι αυτή) γυρισμένες εκτός ‘κρίσεως’. Όπου όλοι ζούσαν καλά κι εμείς καλύτερα. Όπου τα σπίτια ήταν περίπου παλάτια, και το βαρύτερο πρόβλημα που είχαν να αντιμετωπίσουν οι άνθρωποι άντε να ήταν το κέρατο που τους φορούσε η γυναίκα τους ή οι αταξίες του παιδιού τους στο σχολείο ! Η δημόσια, μάλιστα τηλεόραση, ξεθάβει ενίοτε σειρές τόσο παλιές, που το βίντεο έχει απομαγνητιστεί και η εικόνα ‘βάφει’ ! Ο Παπαδόπουλος ερωτεύεται ξανά την Κομνηνού και η ‘Δημάδη’ κατασκοπεύει ξανά τα αρχεία των Γερμανών στην ‘κομαντατούρ’ !...
Η δημόσια τηλεόραση, ποιος ξέρει με τι λεφτά, αντεπιτίθεται φέτος στα σοβαρά στην ‘φτώχια’ της καταρρέουσας ‘ιδιωτικής’. Εδώ και έναν μήνα, το τρέιλερ πάει σύννεφο ! Εδώ το καλό το πράγμα, το ‘οβρωπαικό’! Αποσιωπείται η συνέχεια: Διότι σας τα πρήξανε με τις τούρκικες μαλακίες ! Πάρε κόσμε ! Πέντε ολοκαίνουριες σειρές ! Και δώσ’ του ‘με την εγγύηση του BBC’. Και ξανά μανά, ‘σειρές που έσπασαν τις τηλεθεάσεις’ ! Και πάρε ίντριγκες σε πύργους με δούλους κι αφέντες ! Και ματαξαναπάρε, την ‘δανέζικη σχολή’ (ποια είναι καλέ αυτή;) που τα λέει όλα με τ’ όνομά τους ! Και πάρε τα νέα μανουλομάνουλα του Αγγλικού θεάτρου παρέα με κάτι συμμαθήτριες του Σερ Λόρενς Ολίβιε που επιζούν ακόμη !
Από πίσω, βέβαια, απ’ την εποχή ακόμη του ‘Γιωργάκη’ –και μην μου πείτε πως είναι τυχαίο- στα πλαίσια της ‘μεταστροφής της Ελληνικής Οικονομίας’ προς άλλες ‘παραγωγικές’ ατραπούς, εκεί στην δημόσια τηλεόραση, έχει στηθεί μια αγροτο-πρασινο-μαλακισμένη προπαγάνδα άνευ προηγουμένου ! Και να ‘αυτοί που πήραν τα βουνά’ κοιτάχτε τους πώς ζούνε, μια χαρά, σαν τα ..στρουμφάκια μες το δάσος ! Και να κάτι ‘πράσινες ζωές’, όπου το ζευγάρι που έβαλε τις κοτούλες του και τον μπαχτσέ του, και τα αγγουράκια του τα ..σέξι, κοιτάξτε τους τι ωραία που περνάνε ! Και να οι ‘Κυριακές στο χωριό’, ελάτε κι από μας καλέ, ν’ αφήσετε κάνα φράγκο, θα σας φιλέψουμε και ντόπιο καρυδάκι γλυκό, θα σας πάμε να δείτε και κάτι αρχαίες πέτρες που έχουν μείνει δωνά πιο κάτ’ !
Και ασφαλώς, δεν λείπει ο γνωστός εξυπνάκιας με τις τιράντες αλά ‘μικρό σπίτι στο λιβάδι’ να περηφανεύεται ‘εδώ δεν έχουμε κρίση’: Δεν έχεις κρίση μαλάκα, εφόσον έχεις πίσω απ’ την ‘φάρμα’ το τέσσερα επί τέσσερα, φουλαρισμένο βενζίνα, που άμα κάνα βράδυ σου πέσει βαρειά  η ‘οικολογική προβατίνα’ θα σε πάει η σύζυξ στο νοσοκομείο ‘κάτω στον πολιτισμό’ ! Δεν έχεις κρίση μαλάκα, όσο εκεί κάτω στον πολιτισμό λειτουργεί ακόμη αυτό το νοσοκομείο, γιατί άμα το βρεις κλειστό, μάλλον θα πεθάνεις πριν καταλάβεις πως …έχεις κρίση και ‘κει πάν’ !..
Εν πάσει περιπτώσει, Ιδιωτικά ή Δημόσια, Βρετανικά ή Τούρκικα, προπαγανδιστικά ή αθώα, όλα στο τέλος, γελοιοποιούνται, διότι από κάτω τους τρέχει το ένα ! Το μοναδικό! Το παντοτινό! Το ..ηλίθιο ‘χαλί’ των διαφημίσεων !
Γιατί δεν γίνεται να μην μ' εκνευρίσει η επιμονή των διαφημιστών, να αγοράσω αυτοκίνητο, την ώρα που σε λιγάκι δεν θα 'χω λεφτά να βάλω βενζίνη στο παλιό ! Ή το θράσσος τους, να μου πλασάρουν κινητά τηλέφωνα στην εξευτελιστική τιμή των 300 plus ευρώ, την ώρα που σκέφτομαι σοβαρότατα να επιστρέψω στην προ-κινητών εποχή !..
Ξυπνάτε παλικάρια ! Την ώρα που εμείς ανακαλύπτουμε πως μπορούμε να ζήσουμε ‘και χωρίς’, εσείς επιμένετε να μας ‘φορτώσετε’ κι άλλα ακόμη ‘με’ ! Και δεν αμφιβάλλω. Υπάρχουν οι λιγοστοί εκείνοι Έλληνες, που ακόμη μπορούν να το πάρουν το κινητό, ή να αλλάξουν το αυτοκίνητο ! Και χαλάλι τους, ειλικρινά δεν τους ζηλεύω: Πόσοι στο διάτανο, όμως, είναι όλοι αυτοί, ώστε να συμφέρει να διαφημίζονται όλα ετούτα, τηλεοπτικά;;
Εν πάσει περιπτώσει, -εκείνοι πληρώνουν, χεστήκαμε- το πιο αστείο είναι πως δεν άλλαξε καθόλου η ΓΛΩΣΣΑ των διαφημίσεων ! Καθόλου το status ζωής στο οποίο ποντάρουν ! Κι εδώ, βέβαια, μιλάμε για διαφημίσεις που δημιουργούνται, που σχεδιάζονται ΤΩΡΑ ! Δεν μιλάμε για παμπάλαιες σειρές !
Κι όμως: Τα σπίτια είναι όπως ήταν και προ κρίσεως: Τεράστια. Χλιδάτα. Αγορασμένα, ασφαλώς τοις μετρητοίς (χωρίς στεγαστικό να ‘τρέχει’) και σε περιοχές με χαράτσι τουλάχιστον 15 ευρώ το τετραγωνικό !  Tα πρόσωπα είναι όπως ήταν και προ κρίσεως: Χαρούμενα. Ξένοιαστα. Νεανικά. Χωρίς προβλήματα!  Oι νέοι, βέβαια, κάνουν ότι έκαναν και προ κρίσεως: Διασκεδάζουν στα ίδια μέρη. Πηγαίνουν διακοπές στα ίδια νησιά. Ντύνονται τα ίδια επώνυμα ρούχα όπως και πριν: Κι ας έχουν αυτοί οι νέοι, 53% ανεργία ! Αποτέλεσμα: Ότι και να παρακολουθείς. Είτε το τούρκικο (που τα μιλάει ‘λαϊκά’ σαν τον Μεϊμαράκη), είτε το BBσένιο, το ‘ανωτέρας’, δεν την γλιτώνεις: Θα σου την πέσει σφήνα ο διαφημιστής, και θα στα ζαλίσει, που δεν αγόρασες τον ‘μαγικό κύβο που τα κάνει αυτομάτως όλα …γκουρμέ’ !!...
Θα μου πείτε, τι θέλεις να σου δείξει; Κανέναν καταθλιμμένο νεόπτωχο, να τον σώζει απ’ την …αυτοκτονία το τάδε …παριζάκι ;; Και θα έχετε δίκιο: Το marketing, κρατικό ή ιδιωτικό, ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΑΛΛΗ ΓΛΩΣΣΑ ! Αλυσοδεμένο σφιχτά με το ίδιο το σύστημα που το γέννησε και το χρησιμοποίησε. Γελοιοποιούμενο καθημερινά απ’ την ίδια τη πραγματικότητα, ακολουθεί την μοίρα του: Οδεύει προς τον ίδιο βυθό, ελπίζοντας μονάχα σ’ ένα θαύμα ! Ή σ’ έναν από μηχανής Θεό ! Η σε μια …Μέρκελ, το ίδιο είναι._

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ροη αρθρων