Σάββατο, 22 Φεβρουαρίου 2014

Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι και άλλο ένα σόου των ΜΜΕ...

the unbalanced evolution of homo sapiens...
Για άλλη μια φορά ο γενικός γραμματέας διαφάνειας του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Γιώργος Σούρλας, έκανε σημαντικές αποκαλύψεις στη ραδιοφωνική εκπομπή της δημοσιογράφου Γιάννας Παπαδάκου, μιλώντας για το λαθρεμπόριο καυσίμων. Την ώρα που τα κανάλια έπαιζαν τη σύλληψη του Γιώργου Σπανού και την αποκάλυψη του κυκλώματος λαθρεμπορίας καυσίμων, ο Σούρλας μίλησε ξεκάθαρα για πολύ μεγάλα ονόματα πίσω από το λαθρεμπόριο καυσίμων, κάτι που δείχνει για ποιο λόγο οι εκθέσεις του όλα αυτά τα χρόνια σχετικά με το ζήτημα, αγνοήθηκαν.

Τα ΜΜΕ βεβαίως βρήκαν τους αποδιοπομπαίους τράγους, τα “μικρά ψάρια”, ως συνήθως, για να αποσπάσουν και πάλι την προσοχή του κοινού από τα “μεγάλα ψάρια” και να συνδράμουν στο σόου της κυβέρνησης που θέλει να παίξει τον ρόλο του αμερόληπτου δικαστή που είναι αποφασισμένος να πατάξει οριστικά τη διαφθορά και την ανομία.

Όμως, ένας άνθρωπος που προέρχεται από το χώρο του μεγαλύτερου κόμματος του κυβερνητικού συνασπισμού, έδειξε πόσο υποκριτική είναι αυτή η στάση, αφού εκείνοι που βρίσκονται πολύ ψηλά, δεν πρόκειται ποτέ να οδηγηθούν στη δικαιοσύνη, ακριβώς επειδή είναι εκείνοι που ελέγχουν τα πάντα σ'αυτή τη χώρα, όπως ο ίδιος αποκάλυψε. Ήταν πολύ φυσικό να αγνοηθεί για άλλη μια φορά.

Μερικά χαρακτηριστικά αποσπάσματα από τα όσα είπε ο Γιώργος Σούρλας στη συγκεκριμένη συνέντευξη:

Το λαθρεμπόριο δεν μπορεί να γίνει και η νοθεία χωρίς να υπάρχει στήριξη πολιτική, δεν το συζητάμε...

Το λαθρεμπόριο των καυσίμων είναι το μεγαλύτερο σκάνδαλο μεταπολεμικά, διαχρονικά, με απώλειες που επίσημα αναφέρθηκαν από τον πρώην πρωθυπουργό, τον κ. Παπαδήμο ότι ανέρχονται στο χρόνο στο 1 δισ. ευρώ. Και εδώ κάνω μια παρένθεση να πω ότι είδα συγκλονισμένους δημοσιογράφους χθες, σήμερα, να αναφέρονται στην αποναρκοθέτηση στις ΜΚΟ για τα 9 εκατομμύρια, ναι είναι κάμποσα, αλλά δεν τους είδα όμως να εξοργίζονται όταν ο πρωθυπουργός είπε από το βήμα της βουλής, αφήστε τις δικές μου δηλώσεις, αυτό είναι μια άλλη ιστορία, ας μη λαμβάνονται υπόψιν, ότι χάνουμε 1 δισ. το χρόνο έσοδα από λαθρεμπόριο ... ετησίως και για 25 χρόνια ... 25 δισ.

Υπάρχει και νοθεία των καυσίμων στις ένοπλες δυνάμεις ... και είναι το ίδιο κύκλωμα ... συγκοινωνούντα δοχεία είναι αυτά ... παίρνανε το πετρέλαιο, το ναυτιλιακό, που έχει κάτω από τη μισή τιμή από το κανονικό πετρέλαιο κίνησης, το αποχρωμάτιζαν με θειϊκό οξύ και έγειραν τη στρόφιγγα να πάει στις ένοπλες δυνάμεις, το ναυτιλιακό και το άλλο το πετρέλαιο να πάει αλλού, στην αγορά.

Ποια είναι η διαφορά του ναυτιλιακού καυσίμου από το κανονικό: Ενώ το κανονικό μπορεί να έχει σήμερα και πρέπει να έχει 10 μιλιγκράμ [θείο], παλαιότερα είχε 200-300, το ναυτιλιακό μπορεί να έχει και 2000 μιλιγκράμ ανά λίτρο. Το θείο είναι το πιο πολυδάπανο, η αποθείωση στο πετρέλαιο είναι η πιο δύσκολη επεξεργασία. Επομένως όλο το θέμα είναι με το θείο. Το θείο έχει επιπτώσεις στη δημόσιο υγεία, καρκινογόνες επιπτώσεις στον άνθρωπο, στο περιβάλλον και βεβαίως και στα μηχανήματα ακόμη τα οποία χρησιμοποιούν τέτοιο καύσιμο νοθευμένο, ακατάλληλο καύσιμο.

Προ ημερών πήγα στην επιτροπή θεσμών και διαφάνειας της βουλής, έδωσα συγκεκριμένα στοιχεία, κατέθεσα τρεις εκθέσεις που είχαν εκπονηθεί το '98, το 2007 και το 2009, τρεις εκθέσεις, όπου καταγράφονται λεπτομερώς στοιχεία που έχουν να κάνουν με τον τρόπο που γίνεται το λαθρεμπόριο και η νόθευση στα καύσιμα και υπάρχουν και υποδείξεις πώς πρέπει να αντιμετωπισθεί. Και ένα κεφάλαιο και στις τρεις εκθέσεις, αναφέρεται στο ναυτιλιακό καύσιμο, που λέει δηλαδή, πώς γίνονται εικονικές ή ελλειμματικές παραδόσεις. [Παράδειγμα:] Δεν παραδίδω 10.000 λίτρα για το πλοίο, που είναι τράνσιτ, είναι ατελώνιστο, αλλά λέω ότι παρέδωσα δέκα και κρατάω εγώ πέντε.

Εδώ λοιπόν πρέπει να πούμε ότι αυτές οι τρεις εκθέσεις έμειναν στα συρτάρια των υπουργείων ... Απλά δεν υπήρχε πολιτική βούληση.

Στις 18/8/2003, καταργήθηκε το δελτίο παραγγελίας πλοίων για προμήθεια καυσίμων.

Παπαδάκου: “Για να μην έχουν κανέναν έλεγχο.

Ακριβώς ... Φοβερά πράγματα ... Γινόταν εικονικές παραδόσεις, ή, ελλειμματικές ... Και έκαναν και κάτι άλλο, έκαναν και πολλαπλούς εικονικούς εφοδιασμούς για το ίδιο σκάφος ...

Παπαδάκου: “Πόσα μεγάλα ονόματα υπάρχουν σ'αυτό το χώρο; ...

Πάντως δεν είναι τα καραβάκια του Παγασητικού, ούτε οι ψαρόβαρκες, ούτε τα αλιευτικά. Είναι αυτοί που έχουν τα τάνκερ, που έχουν τα δεξαμενόπλοια, που έχουν τα χρήματα, που έχουν τα μέσα, που έχουν τις ομάδες, που έχουν μέσα ενημέρωσης ... Μεγάλα ονόματα, προφανώς.

Δεν είδα την αγανάκτηση, δεν είδα την έκπληξη, δεν είδα τα κροκοδείλια δάκρυα αυτά που είδα χθες να στάζουν εκεί στα μεγάλα τα κανάλια, τα μικρά ... Δεν είδα τότε τίποτε απ'όλα αυτά ... Εγώ ήμουν υπουργός, αντιπρόεδρος, βουλευτής, τώρα είμαι εδώ. Έχω, λοιπόν, κάνει αυτές τις καταγγελίες μέσα στην βουλή, εκτός της βουλής. Με είδατε πουθενά σε κανένα κανάλι, να με καλεί κανένας να πως τις “ανοησίες” μου;

Με κάλεσε ένα μεγάλο κανάλι προ ημερών ... για θέματα άλλα, που έχω και απ'αυτά γενικότερα. Έμεινα 65 λεπτά σιωπηλός και αποχώρησα. Διότι δεν μου δόθηκε ο λόγος ... Εγώ έχω χαρτογραφήσει πλήρως, με τα όσα έχω διατρέξει, τι συμβαίνει με τα μέσα ενημέρωσης, έχω πλήρη εικόνα ...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ροη αρθρων