του Κωστα Κρεμμυδα απο την Εποχη...
Δεν ξέρω αν είναι τραγικό, πάντως κωμικό είναι να μεγαλώνεις ακούγοντας τα ίδια μεγάλα και βλακώδη περί της πατρίδας και των σωτήρων της. Που σώζουν αενάως την καταστραμμένη. Η μόνη χώρα με τόσες καταστροφές, παρά τους τόσους σωτήρες. Αφού εμείς, ως ευσεβές ποίμνιο –δηλαδή πρόβατα– συνδυάζοντας εθνικό με θρησκευτικό μεγαλείο, δε θα ’πρεπε να εορτάζουμε ως εθνική μας γιορτή την 25η Μαρτίου, του Ευαγγελισμού, αλλά την 6η Αυγούστου, του Σωτήρος.
Δικαίως ο Παπαδόπουλος σχεδίαζε να αναγείρει ναό, αλλά δεν τον άφησε ο Αβέρωφ που του ξαναγύρισε τον Καραμανλή. Ελπίζουμε πλέον στη Χρυσή Αυγή να υλοποιήσει το προαιώνιο αίτημα της φυλής: να ανοικοδομήσει το Τάμα του Έθνους στα Τουρκοβούνια πάνω απ’ τα Στούντιο της Βριλησσού. Να προλάβει τα θυρανοίξια και η Δέσποινα Παπαδοπούλου. Και να εκφωνήσει τον πανηγυρικό ο Θεοφυλογιαννάκος. (Αυτή ειδικά η επανάληψη της ιστορίας δε θα ’ναι φάρσα, αλλά τραγωδία).
Θα μας βάλουν, που θα μας βάλουν τελικά τις χειροπέδες. καλύτερα ροζ και να στις φοράνε κορμάρες στα Στούντιο, παρά ο Βρούτσης στο Εργασίας. Καλά που υπάρχουν και τα αμοντάριστα πλάνα του υπουργού για να λάμψει όλη η αλήθεια στον Σκάι. Πάντως, εγώ αν ήμουν δημοσιογράφος θα προτιμούσα να πληρώσω το χαράτσι από το να ξεφτιλίζομαι με διατεταγμένα ρεπορτάζ. (Δεν τους παραχωρούν την ΥΕΝΕΔ, να μη δεσμεύουν τσάμπα συχνότητα;)
Εξοικειωμένοι, λοιπόν, στην εκμετάλλευση και την κοροϊδία, οι ευρωαναθρεμένοι του Εσωτερικού θεωρήσαμε ως λύση την Ευρώπη των λαών. Πιστεύοντας πως τουλάχιστον εκεί υπάρχει σοβαρότητα και συνέχεια του Κράτους. Μια ραφιναρισμένη γραφειοκρατία που τρώει κινέζικο στο Λουξεμβούργο, αβοκάντο και γουακαμόλε στο Στρασβούργο, παίζει τένις στις Βρυξέλλες και πίνει σαμπάνια με σολομό. (Είχαμε δει τον άλλον αέρα και στα βλέμματα των ευρωβουλευτών μας. αρχής γενομένης από τον Κύρκο).
Υπάρχει ακόμα το ανήλιαγο κοτέτσι που στέγαζε το 4ο Αρρένων Αθηνών, όπου μαθαίναμε πως η Ελλάς παράγει έλαιον, σταφίδες, σιτάρι, κρασί και δούλους. Όντα (αγρότες και δούλοι) υποταγμένα πλήρως στη θέληση ατόμων που κερδίζουν από το μόχθο τους. Πολλοί ήταν αιχμάλωτοι πολέμου, αλλά και θύματα χρεών, απ’ το γνωστό «δανεισμό με εγγύηση σώματος». (Τουλάχιστον τώρα μας παίρνουν μόνο τα δαχτυλίδια του γνωστού άσματος).
Ευτυχώς ήρθε ο Σόλων και θέσπισε «Μέτρα επανόρθωσης» (σεισάχθεια, από το σείω που σημαίνει αφαιρώ και το άχθος=βάρος): ένα είδος αξιόπιστου PSI, όχι χαλκευμένου, σαν τα Έργα και τις Ημέρες αξιωματούχων της Τρόικα. (Που βρήκαν σε ανάγκη τον Πρετεντέρη και τους άλλους, της αξιόπιστης δημοσιογραφίας, ανήμπορους να μιλήσουν… Για να τους ξεμπροστιάσουν).
Από την αποτίναξη βαρών επί Σόλωνα πέρασαν 2607 χρόνια και πολλά άλλαξαν έκτοτε. Γι’ αυτό βάλαν δυο έγκριτους νομικούς, τον Μανιτάκη και τον Ρουπακιώτη, να τον ξαναφρεσκάρουν. (Το νόμο, όχι τον Σόλωνα). Για να ’ρθει τροπαιούχος μετά ο Τσίπρας να επαναφέρει τη σεισάχθεια. (Οι ομόκεντροι κύκλοι της ιστορίας. Αλλά και η θυσία Κουβέλη χάριν της Αριστεράς. Και της Προόδου).
Κάποιοι δούλοι ζούσαν στα σπίτια των κυρίων τους ως υπηρέτες, άλλοι, δημόσιοι, σήκωναν (κυριολεκτικά) στις πλάτες τους τα αριστουργήματα της κλασσικής αρχαιότητας, άλλοι δούλευαν στα χωράφια, τα ορυχεία, τα μεταλλεία της λαυρεωτικής, ή τα λατομεία μαρμάρου στο Διόνυσο και την Πεντέλη, νοικιασμένοι σε μεγάλα project από τον Άκτορα της εποχής.
Συχνές οι αναφορές του Δημοσθένη για τη σωματική τιμωρία τους –συνήθως μαστίγωμα. Υπήρχε και αναλογία με το χρηματικό πρόστιμο: μια βουρδουλιά ισοδυναμούσε με μία δραχμή. (Δεν βάζω ιδέες στην Εφορία. Άλλωστε ως Έλληνες είμαστε προσκολλημένοι μέχρι της τελευταίας ρανίδος του αίματός μας στο ευρώ, για το οποίο «θα πέσουμε μέχρις ενός»). Η μαρτυρία τους στο δικαστήριο δεν είχε νομική ισχύ, εκτός αν ήταν απόρροια βασανιστηρίων. Έτσι εξηγείται νομικά, ιστορικά και πολιτικά, ο βίος κι η πολιτεία της Ασφάλειας. Αλλά και το αρχαιοελληνικό πνεύμα που διέπει όλους τους επιβαρυμένους με κληρονομικότητα υπουργούς της.
Πέρασε δηλαδή η δουλεία, και οι συνέπειές της, στην κουλτούρα μας, έγινε φύση, κυκλοφορεί στο DNA μας. Εξ ου και η δημοτικότητα του Σαμαρά στις πρόσφατες δημοσκοπήσεις. Άλλωστε το «αυταρχικό» –φουλ πρόγραμμα–, τα παιχνίδια ρόλων υποταγής, με την κοπέλα (και τον Σαμαρά) πάντα σε ενεργητικό ρόλο, είχαν ανέκαθεν αυξημένο κοστολόγιο στα Στούντιο.
Οι δούλοι μπορούσαν να καταπιαστούν με όλες τις καθημερινές δραστηριότητες με εξαίρεση την πολιτική, που την άφηναν στις φιλοπάτριδες οικογένειες Μητσοτάκη, Παπανδρέου, Καραμανλή, Βαρβιτσιώτη κλπ. (Είχαμε και τρεις ανιψιούς Λιάπη, Κατσιφάρα και Αλευρά, αλλά μέχρις στιγμής αγνοούνται).
Περνώντας τα χρόνια μάθαμε πως στην αγροτική μας παραγωγή, με τα σιτηρά και τις σταφίδες προστέθηκε και το τσιμέντο που ευδοκιμούσε στις πόλεις και τα χωριά μας. Συστατικό της τουριστικής μας ανάπτυξης. Καθ’ υπόδειξη των σοβαρών γραφειοκρατών στις Βρυξέλλες καλλιεργούσαμε τσιμεντοροδάκινα, που δεν τρώγονταν, προκειμένου ν’ αγοράζουμε και κάποια οπωροκηπευτικά. Μη γίνουν κλέφτες κι οι Ευρωπαίοι.
Κι έτσι επανήλθαμε στους δυο βασικούς πυλώνες της οικονομίας μας: τον Αμερικανικό στόλο (με τα συνακόλουθα: Τρούμπα, βάσεις, Άκτιο, Σούδα, Νέα Μάκρη, Ελληνικό), αλλά κι ένα εύρος επαγγελματικής απασχόλησης: σερβιτόροι, καλλιτέχνες κάθε είδους, μεταφραστές, κατασκευαστές κλπ. Και τις πετρελαιοπηγές, κατά το γνωστό «Αφήσαμε το έλαιο και βρήκαμε πετρέλαιο».
Τα υπόλοιπα είναι βγαλμένα μέσα από τον ελληνικό κινηματογράφο, δηλαδή μέσα απ’ τη ζωή. Έτσι βρέθηκε κι ο Σαμαράς στο Κατάρ, μήπως εξασφαλίσει κανένα ρολόι, σαν αυτά του Βουτσά στον ξυπόλυτο πρίγκιπα.
Εκτός κι αν τον έστειλε ο Αλαφούζος για τον Σισέ; Τώρα που ’χασαν και τον Βύντρα
Κώστας Κρεμμύδας
mandragoras_magazine@yahoo.gr
Δεν ξέρω αν είναι τραγικό, πάντως κωμικό είναι να μεγαλώνεις ακούγοντας τα ίδια μεγάλα και βλακώδη περί της πατρίδας και των σωτήρων της. Που σώζουν αενάως την καταστραμμένη. Η μόνη χώρα με τόσες καταστροφές, παρά τους τόσους σωτήρες. Αφού εμείς, ως ευσεβές ποίμνιο –δηλαδή πρόβατα– συνδυάζοντας εθνικό με θρησκευτικό μεγαλείο, δε θα ’πρεπε να εορτάζουμε ως εθνική μας γιορτή την 25η Μαρτίου, του Ευαγγελισμού, αλλά την 6η Αυγούστου, του Σωτήρος.
Δικαίως ο Παπαδόπουλος σχεδίαζε να αναγείρει ναό, αλλά δεν τον άφησε ο Αβέρωφ που του ξαναγύρισε τον Καραμανλή. Ελπίζουμε πλέον στη Χρυσή Αυγή να υλοποιήσει το προαιώνιο αίτημα της φυλής: να ανοικοδομήσει το Τάμα του Έθνους στα Τουρκοβούνια πάνω απ’ τα Στούντιο της Βριλησσού. Να προλάβει τα θυρανοίξια και η Δέσποινα Παπαδοπούλου. Και να εκφωνήσει τον πανηγυρικό ο Θεοφυλογιαννάκος. (Αυτή ειδικά η επανάληψη της ιστορίας δε θα ’ναι φάρσα, αλλά τραγωδία).
Θα μας βάλουν, που θα μας βάλουν τελικά τις χειροπέδες. καλύτερα ροζ και να στις φοράνε κορμάρες στα Στούντιο, παρά ο Βρούτσης στο Εργασίας. Καλά που υπάρχουν και τα αμοντάριστα πλάνα του υπουργού για να λάμψει όλη η αλήθεια στον Σκάι. Πάντως, εγώ αν ήμουν δημοσιογράφος θα προτιμούσα να πληρώσω το χαράτσι από το να ξεφτιλίζομαι με διατεταγμένα ρεπορτάζ. (Δεν τους παραχωρούν την ΥΕΝΕΔ, να μη δεσμεύουν τσάμπα συχνότητα;)
Εξοικειωμένοι, λοιπόν, στην εκμετάλλευση και την κοροϊδία, οι ευρωαναθρεμένοι του Εσωτερικού θεωρήσαμε ως λύση την Ευρώπη των λαών. Πιστεύοντας πως τουλάχιστον εκεί υπάρχει σοβαρότητα και συνέχεια του Κράτους. Μια ραφιναρισμένη γραφειοκρατία που τρώει κινέζικο στο Λουξεμβούργο, αβοκάντο και γουακαμόλε στο Στρασβούργο, παίζει τένις στις Βρυξέλλες και πίνει σαμπάνια με σολομό. (Είχαμε δει τον άλλον αέρα και στα βλέμματα των ευρωβουλευτών μας. αρχής γενομένης από τον Κύρκο).
Υπάρχει ακόμα το ανήλιαγο κοτέτσι που στέγαζε το 4ο Αρρένων Αθηνών, όπου μαθαίναμε πως η Ελλάς παράγει έλαιον, σταφίδες, σιτάρι, κρασί και δούλους. Όντα (αγρότες και δούλοι) υποταγμένα πλήρως στη θέληση ατόμων που κερδίζουν από το μόχθο τους. Πολλοί ήταν αιχμάλωτοι πολέμου, αλλά και θύματα χρεών, απ’ το γνωστό «δανεισμό με εγγύηση σώματος». (Τουλάχιστον τώρα μας παίρνουν μόνο τα δαχτυλίδια του γνωστού άσματος).
Ευτυχώς ήρθε ο Σόλων και θέσπισε «Μέτρα επανόρθωσης» (σεισάχθεια, από το σείω που σημαίνει αφαιρώ και το άχθος=βάρος): ένα είδος αξιόπιστου PSI, όχι χαλκευμένου, σαν τα Έργα και τις Ημέρες αξιωματούχων της Τρόικα. (Που βρήκαν σε ανάγκη τον Πρετεντέρη και τους άλλους, της αξιόπιστης δημοσιογραφίας, ανήμπορους να μιλήσουν… Για να τους ξεμπροστιάσουν).
Από την αποτίναξη βαρών επί Σόλωνα πέρασαν 2607 χρόνια και πολλά άλλαξαν έκτοτε. Γι’ αυτό βάλαν δυο έγκριτους νομικούς, τον Μανιτάκη και τον Ρουπακιώτη, να τον ξαναφρεσκάρουν. (Το νόμο, όχι τον Σόλωνα). Για να ’ρθει τροπαιούχος μετά ο Τσίπρας να επαναφέρει τη σεισάχθεια. (Οι ομόκεντροι κύκλοι της ιστορίας. Αλλά και η θυσία Κουβέλη χάριν της Αριστεράς. Και της Προόδου).
Κάποιοι δούλοι ζούσαν στα σπίτια των κυρίων τους ως υπηρέτες, άλλοι, δημόσιοι, σήκωναν (κυριολεκτικά) στις πλάτες τους τα αριστουργήματα της κλασσικής αρχαιότητας, άλλοι δούλευαν στα χωράφια, τα ορυχεία, τα μεταλλεία της λαυρεωτικής, ή τα λατομεία μαρμάρου στο Διόνυσο και την Πεντέλη, νοικιασμένοι σε μεγάλα project από τον Άκτορα της εποχής.
Συχνές οι αναφορές του Δημοσθένη για τη σωματική τιμωρία τους –συνήθως μαστίγωμα. Υπήρχε και αναλογία με το χρηματικό πρόστιμο: μια βουρδουλιά ισοδυναμούσε με μία δραχμή. (Δεν βάζω ιδέες στην Εφορία. Άλλωστε ως Έλληνες είμαστε προσκολλημένοι μέχρι της τελευταίας ρανίδος του αίματός μας στο ευρώ, για το οποίο «θα πέσουμε μέχρις ενός»). Η μαρτυρία τους στο δικαστήριο δεν είχε νομική ισχύ, εκτός αν ήταν απόρροια βασανιστηρίων. Έτσι εξηγείται νομικά, ιστορικά και πολιτικά, ο βίος κι η πολιτεία της Ασφάλειας. Αλλά και το αρχαιοελληνικό πνεύμα που διέπει όλους τους επιβαρυμένους με κληρονομικότητα υπουργούς της.
Πέρασε δηλαδή η δουλεία, και οι συνέπειές της, στην κουλτούρα μας, έγινε φύση, κυκλοφορεί στο DNA μας. Εξ ου και η δημοτικότητα του Σαμαρά στις πρόσφατες δημοσκοπήσεις. Άλλωστε το «αυταρχικό» –φουλ πρόγραμμα–, τα παιχνίδια ρόλων υποταγής, με την κοπέλα (και τον Σαμαρά) πάντα σε ενεργητικό ρόλο, είχαν ανέκαθεν αυξημένο κοστολόγιο στα Στούντιο.
Οι δούλοι μπορούσαν να καταπιαστούν με όλες τις καθημερινές δραστηριότητες με εξαίρεση την πολιτική, που την άφηναν στις φιλοπάτριδες οικογένειες Μητσοτάκη, Παπανδρέου, Καραμανλή, Βαρβιτσιώτη κλπ. (Είχαμε και τρεις ανιψιούς Λιάπη, Κατσιφάρα και Αλευρά, αλλά μέχρις στιγμής αγνοούνται).
Περνώντας τα χρόνια μάθαμε πως στην αγροτική μας παραγωγή, με τα σιτηρά και τις σταφίδες προστέθηκε και το τσιμέντο που ευδοκιμούσε στις πόλεις και τα χωριά μας. Συστατικό της τουριστικής μας ανάπτυξης. Καθ’ υπόδειξη των σοβαρών γραφειοκρατών στις Βρυξέλλες καλλιεργούσαμε τσιμεντοροδάκινα, που δεν τρώγονταν, προκειμένου ν’ αγοράζουμε και κάποια οπωροκηπευτικά. Μη γίνουν κλέφτες κι οι Ευρωπαίοι.
Κι έτσι επανήλθαμε στους δυο βασικούς πυλώνες της οικονομίας μας: τον Αμερικανικό στόλο (με τα συνακόλουθα: Τρούμπα, βάσεις, Άκτιο, Σούδα, Νέα Μάκρη, Ελληνικό), αλλά κι ένα εύρος επαγγελματικής απασχόλησης: σερβιτόροι, καλλιτέχνες κάθε είδους, μεταφραστές, κατασκευαστές κλπ. Και τις πετρελαιοπηγές, κατά το γνωστό «Αφήσαμε το έλαιο και βρήκαμε πετρέλαιο».
Τα υπόλοιπα είναι βγαλμένα μέσα από τον ελληνικό κινηματογράφο, δηλαδή μέσα απ’ τη ζωή. Έτσι βρέθηκε κι ο Σαμαράς στο Κατάρ, μήπως εξασφαλίσει κανένα ρολόι, σαν αυτά του Βουτσά στον ξυπόλυτο πρίγκιπα.
Εκτός κι αν τον έστειλε ο Αλαφούζος για τον Σισέ; Τώρα που ’χασαν και τον Βύντρα
Κώστας Κρεμμύδας
mandragoras_magazine@yahoo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου